استفاده از ظرفیت وزارتخانه برای تقویت شرکت های دانش بنیان/ نوید یک میلیون فرصت شغلی در سال جاری محقق می شود + فیلم


ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817697

عبدالملکی با بیان اینکه طرح کلی اشتغال این وزارتخانه در قالب بوم شناسی اشتغال جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود، گفت: می توان قول داد که یک میلیون فرصت شغلی وعده داده شده در گذشته در سال 1401 محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار هرمز; وی گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان تولید دانش، بنیاد و اشتغال ثبت کرده اند، ما در وزارت مردم بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران این برنامه را دنبال می کنیم.

عبدالملکی افزود: در سال 1401 چندین محور مورد توجه قرار گرفته ایم که اولین حوزه تمرکز افزایش ظرفیت جذب نیروی کار به واحدهای اقتصادی فعال است، قرار است مشوق هایی برای واحدهای اقتصادی در نظر گرفته شود که بتوانند در این زمینه تثبیت شوند. فاز اول و دوم می توانند نیروهای بیشتری را جذب کنند.

وی ادامه داد: برنامه دوم مربوط به حوزه دانش است، یکی از مولفه های اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران، تقویت بخش های دانش بنیان است. و در روزهای آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از تمام ظرفیت واحدهای اقتصادی این وزارتخانه برای تقویت حوزه دانش بنیان کشور استفاده خواهیم کرد، گفت: در این گروه شرکت های بزرگی وجود دارند که می توانند به تزریق دانش کمک کنند. – مستقر در کشور و از این طریق به تقویت اشتغال دانش بنیان در کشور کمک و تلاش می کنیم.

عبدالملکی گفت: در سال 1401 در حوزه رفاه کارگری به اشتغال و رفاه مردم در حوزه های مختلف کمک کردیم که در حوزه معلولیت و فقرزدایی و همچنین در حوزه چاه کارگری برنامه ریزی کردیم. – بودن، شورای عالی کار این امر در دستمزد کارگران در سال جدید قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه طرح کلی اشتغال این وزارتخانه در قالب فضای اشتغال جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: می توان قول داد که یک میلیون فرصت شغلی که در گذشته وعده داده شده بود در سال 1401 محقق شود.

انتهای پیام/

.

دیدگاهتان را بنویسید