سال هاست همه چیز به نفع پرسپولیس برنامه ریزی شده است

سال هاست همه چیز به نفع پرسپولیس برنامه ریزی شده است

سعید مراغه چیان، پیشکسوت استقلال درباره بازی روز جمعه استقلال مقابل صنعت نفت آبادان گفت: معمولا بازی با تیم های انتهای جدول سخت است.به طور کلی هر چه به پایان فصل نزدیک می شویم، حریفانی که در انتهای جدول قرار دارند. جدول، به دلیل ترس از سقوط، خطرناکتر از تیم های بالاتر شده است، بنابراین استقلالی ها نباید فکر کنند که با حریف آسانی روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: تیم صنعت نفت همچنان امیدوار است که سقوط نکند و این تیم می تواند با کسب امتیازاتی در لیگ برتر بماند. بنابراین قطعا با انگیزه گرفتن سه امتیاز به مصاف استقلال می رود.

بازیکن باسابقه استقلال ادامه داد: هیچکس فکر نمی کرد تیم ملوان بتواند جلوی سپاهان را در اصفهان بگیرد اما دیدیم که این اتفاق افتاد، بنابراین همانقدر که این بازی برای استقلال سخت است، بازی های باقی مانده هم برای سپاهان و پرسپولیس سخت است. بنابراین همه چیز در دستان استقلالی ها برای کسب عنوان قهرمانی است.

مراغه چیان در پاسخ به این سوال که چرا استقلال مقابل پارس جنوبی به صورت غیرمنتظره ظاهر شد، گفت: این شکل بازی استقلال مقابل تیم دسته اولی به دلیل شرایط روحی و روانی ناشی از شکست مقابل پرسپولیس است. مطمئنم اگر محبی پشت آن پنالتی قرار بگیرد و چند بار دیگر شوت بزند حتما گل می زند اما استرس بزرگ باخت در بازی با پرسپولیس و بیرون رفتن از جام حذفی دامن بچه ها را گرفت.

وی افزود: خوشبختانه مهدی قائدی ثابت کرده که بازیکن بزرگی است. او حق دارد به تیم ملی برود و همان نمایش های درخشان را برای تیم ملی ارائه دهد اما نباید به این بازیکن فشار زیادی وارد کند. متاسفانه در دو بازی اخیر تمام حملات استقلال از جناح چپ بوده که خوب نیست.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: از عملکرد سرمربی استقلال حمایت می کنیم. پیشکسوتان از نحوه بازی استقلال راضی هستند و هرکسی که با آنها صحبت می کنم از عملکرد تیم استقلال راضی هستند و این ثابت می کند که تیم استقلال زیر نظر این مربی پرتغالی عملکرد خوبی دارد. فقط آرزو می کنم برخی از بازیکنان فرصت بازی پیدا کنند.

مراغه چیان با اشاره به نام دو بازیکن خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا ابوالفضل جلالی و امیرعلی صادقی در استقلال بازی نمی کنند! اگر این دو بازیکن بد بودند کارلوس کی روش با این همه تجربه آنها را به اردوی تیم ملی دعوت نمی کرد. در حالی که مربیگری همه چیز سلیقه ای است، اما این دو بازیکن روی سکوها تعلق ندارند.

وی درباره اهمیت همزمانی بازی های سه هفته اخیر گفت: اینکه استقلال زودتر از پرسپولیس در هفته بیست و هشتم بازی کند که امتیاز و نتایج تاثیر مستقیمی در قهرمانی دارد، دور از انصاف است. منصفانه نیست ما فکر می کردیم که بازی همزمان برگزار شود اما این شرایط را زیر سوال می برد.

وی افزود: همیشه بین استقلال و پرسپولیس تفاوت وجود داشته است و ما در چند دهه اخیر متوجه این مشکل شده ایم که بیشتر آنها تمایل دارند کار را برای پرسپولیس راحت کنند. الان هم با اطلاع از نتیجه شنبه استقلال وارد زمین می شوند و این می تواند به آنها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید