سامانه بارشی از ظهر امروز وارد استان فارس می شود


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911679

سامانه بارشی از ظهر امروز وارد شهرک رستم در ضلع شمال غربی همجون می شود و به شهر ممسنی نیز گسترش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود حکیت مدیرکل هواشناسی فارس در گفتگو با شیرازه گفت: سامانه بارشی بسیار خوبی از بعدازظهر امروز از سمت شمال غربی مانند شهرستان رستم وارد می شود و گسترش می یابد و شهرستان ممسنی را در بر می گیرد.

وی افزود: امروز سامانه جدید بارشی در شهرستان های رستم، کازرون بخش هایی از شهرستان های اقلیدس و سپیدان را در بر می گیرد، همچنین در بخش هایی از زرگان، شیراز و مرودشت بارندگی خواهیم داشت اما بیشترین بارندگی در شهرستان های شهرستان است. رستم و ممسنی.

هکیت با بیان اینکه سامانه بارشی از بعدازظهر فردا به سمت شرق استان حرکت می کند، تصریح کرد: پس از عبور از این سامانه در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه صبح شاهد هوای سرد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به اینکه اخطار هواشناسی صادر شده است، گفت: پس از گذر سامانه بارشی در نواحی شمال غرب به دلیل برودت هوا به کشاورزان بخش هایی از مرکز استان هشدار می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین اثر مخاطراتی از جمله لغزندگی جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و یخ زدگی پس از عبور سامانه بارشی وجود دارد.

حکیت تاکید کرد: توصیه می شود در تردد به دلیل لغزنده بودن معابر احتیاط کنید، مراقب تردد عشایر باشید، در جمع آوری محصولات تمام شده عجله کنید و خودروی خود را زیر درختان افتاده پارک نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید