سامانه فرزندخواندگی مددکاری اجتماعی راه اندازی شد/ ثبت 406 درخواست در سیستان و بلوچستان


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818463

مریم نادری نیا معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسهیل و شفاف سازی روند فرزندخواندگی، مراحل ثبت نام از تقاضا تا تولد به صورت الکترونیکی در سامانه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم نادری نیا در گفت و گو با عصر هامون گفت: سامانه مددکاری اجتماعی به منظور شفاف سازی مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت نام تا دریافت نتیجه راه اندازی شد.

وی افزود: ایجاد مشخصات فردی برای هر داوطلب جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، تسریع در انتقال فرزندان واجد شرایط، ارائه اطلاعات اولیه به متقاضیان در خصوص قوانین فرزندخواندگی و امکان انتقال الکترونیکی پرونده از استانی به استان دیگر.

معاون امور اجتماعی بهزیستی منطقه گفت: متقاضیان برای خانواده های بدون فرزندی که پنج سال از ازدواجشان می گذرد و فرصت بچه دار شدن ندارند و زنان و دختران مجرد و متقاضی دارای فرزند هستند در اولویت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در سامانه ملی فرزندخواندگی در حال حاضر 406 درخواست فرزندخواندگی در استان ثبت شده است که از این تعداد 236 مورد مربوط به ثبت نام متقاضیان در مرکز استان است. در سال 1400، 28 نوزاد و کودک در استان مراحل قانونی را برای ارائه متقاضیان واجد شرایط برای فرزندخواندگی تکمیل کردند.

نادری نیا گفت: متقاضیان فرزندخواندگی می توانند از طریق سامانه سازمان بهزیستی به نشانی http://adoption.behzisti.net ثبت نام و اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به متغیر بودن تعداد فرزندان در پرورشگاه ها و پرورشگاه ها، همه موارد فرزندخواندگی منجر به جابه جایی نمی شود و در حال حاضر تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در استان رو به افزایش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید