سانحه غم انگیز هواپیما در اوکراین ملت ما را عزادار کرد/ برخی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند

ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799148

حجت‌الاسلام میراحمد حاجتی گفت: عده‌ای نه به دلیل دلسوزی با مسافران این هواپیما، بلکه به دلیل اینکه خود را در حمله مقتدرانه به پایگاه عین‌الاسد شکست خورده می‌دیدند، برای تقویت نظامی به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود بودند. و توان دفاعی جمهوری اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در گفتگو با رهیاب درباره ابعاد حمله تاریخی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق موسوم به عملیات شهید سلیمانی، گفت: اسد در عراق هدف است. در اثر ترور سردار دلا، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و بسیار بزرگ است که قطعاً یکی از اعمال و برکات خون این شهید بزرگوار است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ معاصر جهان، ابرقدرت آمریکا ضربات مهلکی از جمهوری اسلامی ایران که اکنون صاحب قدرت جهانی شده است، خورد.

موشک باران عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی در ایالات متحده است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه عراق مورد حمله قرار گرفته و دستان آنها در پاسخ به اقدام یکدیگر بسته شده است. «حمله به پایگاه عین الاسد ویژگی های خاصی داشت»، این پایگاه نظامی به انواع رادارهای دوربرد مجهز بود که قادر به شناسایی موشک های سپاه ایران و هدف قرار دادن آنها با موشک های خود نبودند و آمریکایی ها غافلگیر شدند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: این حمله بسیاری از سامانه های مهم، آشیانه های پهپادها و هواپیماهای مهم را مورد اصابت قرار داد و یقینا خسارت زیادی به تجهیزات و نیروی انسانی آمریکا وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: مقامات و منابع آمریکایی در آن زمان آمارهای مختلفی از تعداد موشک های شلیک شده به سوی عین الاسد ارائه کردند. به گفته سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، 13 فروند موشک شورشی و 313 فروند موشک فاتح به پایگاه های هوایی آمریکا در عراق شلیک شد. در همین حال، رسانه‌ها و مقامات آمریکایی، به‌ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تلاش کرده‌اند که اهمیت و ابعاد آن اتفاق را کم‌اهمیت جلوه دهند.

برای اولین بار هژمونی نظامی آمریکا شکسته شد

نویسنده عصر امام خمینی ادامه داد: همچنین آمریکایی ها پس از حمله آسیبی ندیدند و ابتدا اعلام کردند که آسیبی ندیده اند. آنها بعداً اعتراف کردند که بیش از 100 آمریکایی در این حمله آسیب مغزی شدیدی دیده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه مهمترین آثار این حمله را نقض هژمونی نظامی آمریکا برای اولین بار دانست و افزود: نمی خواهم بگویم آمریکایی ها قبلا هدف حمله قرار نگرفته اند، اما دو نکته وجود دارد. و دوم اینکه آنها به هیچ وجه نتوانستند به این حمله پاسخ دهند.

وی گفت: اگرچه سردار حاجی زاده بعداً گفت 400 موشک آماده شلیک به تمام پایگاه های آمریکا در ایران برای پاسخ به پاسخ احتمالی آمریکا است.

در عین حال دنیا از خبر شکست آمریکا متعجب است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی گفت: خبر شکست هژمونی آمریکا تعجب جهانیان را برانگیخت و سطح اقتدار و اقتدار جمهوری اسلامی را بالا برد. گاه دیده ایم که در اثر حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی که واقعا همه ملت ما را داغدار کرده است، عده ای به دنبال ماهی گرفتن در آب گل آلود هستند تا توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی افزود: نه به این دلیل که آنها با مسافران این هواپیما همدردی کردند، بلکه به این دلیل که در حمله قدرتمند به پایگاه عین الاسد شکست خوردند. آنها می خواستند این را بهانه کنند تا از تأثیر این عملیات بسیار مهم بکاهند و آن را بی فایده کنند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، افتخار پیروزی و فتح فتح الفتوح بود. درجات آنها را افزایش دهید.

دنیا به دفاع از ایران اعتقاد داشت

نویسنده عصر امام خمینی (ره) ادامه داد: معتقدم بعد از این عملیات موشکی باید به یقین گفت که جایگاه بدنه دفاعی ما در مقابل نیروهای بیگانه در حال جنگ در همه عرصه های زمینی، هوایی، فضایی و دریایی است. کاملا ملموس بهبود یافته است که در نظرات کارشناسان، تحلیلگران و مقامات نظامی کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دشمن قابل مشاهده است.

آمریکا به تدریج سقوط کرد

حجت الاسلام حاجتی گفت: سیر توسعه آمریکا نشان می دهد که افول آمریکا بیش از هر زمان دیگری در حال رخ دادن است چرا که همه شاخص های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی نظامی آن نشان دهنده افول قدرت آمریکا در جهان است.

نویسنده عصر امام خمینی (ره) گفت: آمریکا به تدریج دچار انحطاط شده است و کسانی که عاشق آمریکا شده اند باید این جمله امام خمینی (ره) را به خاطر داشته باشند که در نامه خود به گورباچف ​​نوشتند: عاشق نشوید. غرب و غرب نیز اسیر شده است. این یک تصادف است. در واقع وضعیتی که در آمریکا می بینیم نشانه استجابت دعاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید