ساپینتو باید با بازیکنی روبرو شود که سنگین ترین پنالتی را دارد

ساپینتو باید با بازیکنی روبرو شود که سنگین ترین پنالتی را دارد

ادموند اختر، مهاجم سابق استقلال درباره اتفاقات اخیر پیرامون مصاحبه انتقادی صالح حردانی درباره تصمیمات ساپینتو گفت: شاید هاردانی حرف درستی در ذهنش زده اما اگر من جای ساپینتو بودم او را از تمرین محروم می کردم و به این بازیکن اجازه نمی دادم. برای تمرین مجدد درک کنید که بازیکن حق اظهار نظر در مورد تصمیمات کادر فنی و فنی تیمش را ندارد.

وی افزود: این مربی است که در مسابقات می گوید چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. ظاهرا از آنجایی که فوتبالیست های ایرانی پول حرفه ای می گیرند، انتظار دارند که باید درست شوند! در صورتی که تصمیم گیرنده در تیم سرمربی است.

کارشناس فوتبال بومی ما خاطرنشان کرد: وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد اولین چیزی که تغییر می کند مربی است نه بازیکن! بنابراین تمام مسئولیت ها بر عهده سرمربی است و او است که تصمیم می گیرد چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. به همین دلیل تمام فشارها روی اوست. ما در تمرینات استقلال نیستیم و نمی دانیم شرایط چگونه است.

اختر تاکید کرد: البته من شخصا فوتبال حردانی را دوست دارم و در مصاحبه های قبلی ام گفته بودم که او می تواند در استقلال فیکس بازی کند و به جای کوین یاماگا که 50 متر جلوتر از او است بهتر است یک خط جلو برود اما در در نهایت نظر سرمربی تیم از هر چیزی مهمتر است.

وی در پاسخ به سوال خبرورزشی که آیا باشگاه باید با این بازیکن برخورد کند یا خیر، توضیح داد: 100 درصد باید با حردانی برخورد کند. باشگاه باید برای او شدیدترین مجازات را در نظر بگیرد تا سایر بازیکنان هم مجازات شوند. حردانی باید به پوشیدن پیراهن استقلال افتخار کند و حتی به نیمکت نشینی این تیم افتخار کند. روسای باشگاه باید با تنبیه حردانی بقیه را تنبیه کنند.

پیشکسوت استقلال یادآور شد: حردانی اگر در اینترنت سرچ کند متوجه می شود چه بازیکنان بزرگی در سمت راست استقلال در تاریخ استقلال بازی کرده اند. اگر بخواهم چند نفر را نام ببرم به همکلاسی هایم اشاره می کنم. افرادی مانند جواد زرینسه یا محمد تقوی، محمد نوازی و خسرو حیدری بازیکنانی هستند که حردانی عکس آنها را در اتاقش گرفته و حالا باید در استقلال تلاش کند تا اصلاح شود، اگر نشد حق حرف زدن ندارد.

وی افزود: مربیگری یک امر کاملا شخصی است. او باید کیفیت بالای خود را حفظ کند اما در نهایت این سرمربی تیم است که در مورد نفرات تیمش نظر می دهد. از طرفی استقلال در بالای جدول و در فرم خوبی قرار دارد و نمی توان به سرمربی استقلال انتقاد کرد.

فوتبالیست قدیمی کشور درباره بازی اخیر تیم ملی مقابل نیکاراگوئه به ما گفت: این دیدار را ندیده ام اما در مورد تیم ملی می خواهم بگویم امیدوارم آه اسکوچیچ تیم ملی ایران را نگیرد.

اختر دلیل این تمایل را اینگونه بیان کرد: از روز اول می گفتم آوردن اسکوچیچ اشتباه بود اما وقتی او را بردند، گفتم این اشتباه از اشتباه اول بزرگتر است. چون انتظار داشتیم تیم ملی کشورمان با ارزان ترین مربی و به سریع ترین شکل به جام جهانی برسد، همه این اتفاقات افتاد.

وی افزود: همه ما به طور قطع می دانیم که نام کوروس بسیار بزرگتر از اسکوچیچ است، اما آمدن در این زمان درست نبود. ما هشت سال با او کار کرده ایم و در دو جام جهانی حضور داشته ایم، اما آیا در هر جام جهانی بیش از سه بازی انجام داده ایم؟ اسکوچیچ نتوانست آن سه بازی را انجام دهد؟

وی در پایان گفت: به عنوان یک ایرانی خیلی دوست دارم تیم ما در این جام جهانی جلو بیاید و نتایج خوبی کسب کند اما با نگاه کردن به اسامی بازیکنان تیم های مقابل کار ساده ای نیست. خوش شانس بودیم که در جام جهانی قبلی 4 امتیاز گرفتیم. مثلا اگر پنالتی رونالدو زده می شد ایران با چند گل به پرتغال می باخت. حالا باز هم تکرار می کنم که امیدوارم آه اسکوچیچ به تیم ملی ایران نرود.

دیدگاهتان را بنویسید