سایه روشن کی روش در تیم ملی ایران

پرتغالی که پس از هشت سال تلاش موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی 2014 و 2018 برساند، این بار با بلیتی که مهدی تاج و چند بازیکن وفادارش در اتاق تیم ملی به جای دراگان اسکوچیچ برای او رزرو کرده بودند. در جام جهانی در سال 2022 ناکامی سه گانه برای او اتفاق افتاد.

با پخت مکرر دستی با موفقیت از ریل خارج شد

باخت 1-0 مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 و پیروزی مقابل مراکش و تساوی مقابل پرتغال در سال 2018، کویروس را به چهره ای محبوب در میان هواداران فوتبال این کشور تبدیل کرد. این بازیکن پرتغالی با وجود خطوط کناری رنگارنگ و متنوعش به نیمکت نشینی تیم ملی ایران ادامه داد تا شانس خود را دوباره در جام ملت های آسیا 2019 امتحان کند، اما شکست 3-0 مقابل ژاپن پایانی بر دوران 8 ساله او در ایران بود. .

تیم ملی ایران در آینده با تمام انتقاداتی که به دراگان اسکوچیچ وارد می شد توانست به راحتی به جام جهانی صعود کند اما بازگشت مهدی تاج همه عوامل قبلی تیم ملی ایران را بازگرداند. که آمد تا نظم را در اردوی ملی برقرار کند و تیمی متحد را برای بازی با انگلیس، ولز و آمریکا به میدان بفرستد.

سایه روشن کی روش در تیم ملی ایران

استرس شدید مرد متعارض

شاهدان عینی اعزامی مهر به جام جهانی 2022 قطر مدعی شدند که کی روش در هر دو بازی شکست خورده ایران نتوانست آرامش را به تیمش بازگرداند. پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند در دیدار مقابل انگلیس پشیمان شد تا سیدحسین حسینی 6 گل از سه شیرها دریافت کند.

او در بازی مقابل آمریکا نشانه های زیادی از استرس در کنار زمین داشت. کی روش که تاکتیک های غیرقابل اعتمادش باعث شکست ایران شد، در مقابل فریادهای مکرر رامین رضاییان روی بازیکنانی چون مرتضی پورعلیگنجی و علی کولی زاده سکوت کرد و حتی نتوانست از مدافعش بخواهد به جای فریادهای بلند، روی بازی تمرکز کند.

وی بدون عذرخواهی بابت حذف تیم ملی ایران، پس از باخت مقابل آمریکا در میکس زون ورزشگاه التمامه قطر، از صحبت های روحی و خنده دو راهنمای داوطلب در آنجا عذرخواهی کرد و آن را تمسخر دانست. انگار منتظر انفجار اعتراضش به همه چشم هایی بود که او را می خواستند، اما نتوانست آن را برآورده کند.

وطن پرستان برای کشورشان جان باختند

تیم های ملی آمریکا، کامرون، مراکش، تونس، پرتغال، سنگال، غنا، اروگوئه، اکوادور، ژاپن، آرژانتین، هلند، انگلیس، صربستان، اسپانیا، کرواسی، فرانسه، برزیل، دانمارک و آلمان از مربیان داخلی در این مسابقات بهره خواهند برد. قهرمانی جام جهانی 2022 را بردند. بیش از نیمی از این تیم ها به مرحله حذفی راه یافتند. این سمت در ایران مدت هاست به مربیان داخلی داده نمی شود.

سایه روشن کی روش در تیم ملی ایران

همه منتظر نسخه تاج از جام ملت های آسیا هستند

مهدی تاج پس از روی کار آمدن مجدد در فدراسیون فوتبال از پروژه حضور یک مربی بومی برای جام ملت های 2023 رونمایی کرد و حتی پا را فراتر گذاشت و کی روش را به عنوان مدیر فنی تیم ملی ایران پس از جام جهانی معرفی کرد. جام در قطر و جواد نکونام به عنوان سرمربی اما نکونام در همان ابتدای پروژه بومی سازی تاج روی نیمکت تیم ملی ایران ننشست.

تاج قصد داشت نکونام را به عنوان دستیار کی روش روی نیمکت بنشیند اما سرمربی فعلی باشگاه فوتبال خوزستان مخالفت کرد تا نسخه های آینده او نیز در هاله ای از بلاتکلیفی قرار بگیرند. کی روش که بدش نمی آمد برای سومین بار به عنوان جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا بنشیند، خداحافظی رسمی خود از تیم ملی را اعلام نکرد در حالی که پرتغالی با نتایج غیرقابل قبول اما توانایی بالایی در توسعه فوتبال دارد. استعدادها باز هم در آستانه تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید