سبد حمایتی کسب و کار اینترنتی به زودی اعلام می شود


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906973

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات از کسب و کار اینترنتی حمایت می کند و با پیگیری های این وزارتخانه بسته حمایتی متنوعی برای توسعه کسب و کار اینترنتی در دولت تصویب شده است که جزئیات آن به شرح زیر خواهد بود. به زودی اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان های سراسر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته: تمام تلاش ما در سال گذشته ارتقای کیفیت زیرساخت های ارتباطی کشور، توسعه دولت هوشمند، تسریع در توسعه صنعت فضایی، هوشمندسازی شبکه پستی، تکمیل اطلاعات ملی بود. شبکه و توسعه اقتصاد دیجیتال و موفقیت های مهمی در این مسیر حاصل شده است که باید برای مردم توضیح داده شود.

وی به تلاش شبانه روزی مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به تصمیم مقامات امنیتی مبنی بر محدود کردن دسترسی به برخی از تریبون های خارجی، تمام تلاش ما این است که بستر لازم برای ارتباط مردم مردم و تسهیل کسب و کارشان در فضای مجازی است که در ارائه پایدار خدمات از پلتفرم های ایرانی تجلی می یابد، لذا خوشبختانه در این مدت هیچ سرویس داخلی قطع یا مختل نشد.

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش های زیادی برای تقویت و حمایت از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی صورت گرفته است، تصریح کرد: سیاست وزارت ارتباطات این است که بسترهای داخلی به سطحی از کیفیت و ظرفیت برسند که حتی اگر بسترهای خارجی باز شود. ، می توانید با آنها رقابت کنید و توجه کاربران را به خود جلب کنید.

وزیر ارتباطات با اشاره به نگرانی‌های موجود در مورد به خطر افتادن کسب‌وکارهای اینترنتی و آمارهای متناقض از تعداد کسب‌وکارهای در معرض خطر، گفت: برای ما حتی یک کسب‌وکار که این روزها تحت تأثیر راهکارهای امنیتی قرار گرفته، مهم است، اما ارقام مطرح‌شده درباره تأثیر بسته شدن در پلتفرم خارجی متخصص اقتصاد دیجیتال نیست و لازم است نهادهای مربوطه در این مورد ارزیابی دقیقی داشته باشند.

وی با اشاره به بسته حمایتی مصوب کارگروه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از بسترها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در کشور، افزود: وزارت ارتباطات از کسب و کار اینترنتی حمایت می کند و با پیگیری های این وزارتخانه بسته حمایتی متنوعی برای توسعه ارائه می شود. کسب و کار اینترنتی به تصویب دولت رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه با تاکید بر شفاف سازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت خطاب به مدیران کل استانی این وزارتخانه گفت: موضوع دیگری که انتظار داریم در استان ها با جدیت پیگیری شود، شفاف سازی و شفاف سازی است. فرهنگ سازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت که بازدید از این پنجره باعث سهولت در دریافت خدمات از دستگاه های دولتی و اجرایی می شود.

زارع پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری یکی از اولویت های وزارت ارتباطات است، گفت: باید این پروژه را با جدیت دنبال کنید. پروژه فیبر به خانه و مشاغل پروژه زیرساختی کلیدی ما در این دوره است و این پروژه می تواند به تحول دیجیتال در استان ها منجر شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیران کل استان ها به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به استان خود پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع این مشکلات ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید