ستاره محبوب یحیی در تخت جمشید در جاده مهدی شیری

ستاره محبوب یحیی در تخت جمشید در جاده مهدی شیری

پس از ورود یحیی گل محمدی به پرسپولیس، دانیال اسماعیلی فر گزینه اول یحیی گل محمدی برای بازی در سمت راست خط دفاعی تیمش بود. گل محمدی خیلی دوست داشت این بازیکن ساروی و شاگرد قدیمی اش را از ذوب آخان به پرسپولیس بیاورد اما همسر اصفهانی اسماعیلی فر مخالف این انتقال بود.

اسماعیلی فر در آینده به خاطر خانواده ترجیح داد در اصفهان و سپاهان به کارش ادامه دهد اما متاسفانه با حذف بازیکن محبوبی از این تیم به پرسپولیس آمد.

هواداران پرسپولیس علاقه خاصی به رامین رضایان داشتند و مشخص بود که جانشینی مدافع راست پای او کار سختی در ترکیب قرمزها خواهد داشت. رضاییان که با وجود عملکرد فنی موفق برای نیم فصل از لیگ قطر به پرسپولیس بازگشت، شرایطی را دنبال کرد که یحیی گل محمدی تمایلی به تمدید قراردادش نشان نداد تا در نهایت راهی سپاهان شود. گل محمدی اما قبل از انتقال رسمی به سپاهان، راست پای محبوبش را روی میز مذاکره گذاشت و پیراهن شماره 5 را به او داد.

دانیال اسماعیلی فر اگرچه پیش از بازگشت رامین رضایان نیز مورد توجه این تیم و هوادارانش قرار گرفت اما حضور او پس از رفتن رامین چندان مورد پسند بسیاری از هواداران قرار نگرفت و در این میان اتفاقات پشت صحنه در فضای مجازی رخ داد. همچنین کار او را دشوارتر کرد. با این حال دانیال آخرین فصل پرماجرای خود را با 7 پاس گل و دو گل به پایان رساند تا نشان دهد از قدرت روانی و تحمل نسبتا خوبی برخوردار است اما این پایان کار نبود.

اکنون در لیگ بیست و دوم، اسماعیلی فر تحت فشار زیادی است و هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به دنبال او هستند، اما شکست مقابل الدیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا ما را به یاد مهدی شیری و فینال لیگ قهرمانان آسیا انداخت.

پرسپولیس حدود 2 سال پیش پس از باخت در دربی، باز هم تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورد. شری دوباره جای خود را در ترکیب اصلی به دست آورده بود و از طرفی مصدومیت ها و محرومیت ها فرصت خوبی برای حضور شری در ترکیب اصلی ایجاد کرد. بدترین اشتباه ممکن را شیری در تساوی 1-1 انجام داد. دفاع راست پرسپولیس روی پاس بازیکن حریف پرید و با دست به توپ ضربه زد تا داور پنالتی دوم را به سود اولسان اعلام کند. اشتباهی که به معنای گل پیروزی و قهرمانی حریف کره ای بود. پرسپولیس تنها با یک شکست در رده بیستم لیگ قرار گرفت. سرخپوشان تهرانی در روزی که هم کنعانی و هم سیدجلال حسینی مصدوم شدند در اراک به مصاف آلومینیوم رفتند. در این دیدار یحیی گل محمدی در مرکز خط دفاعی با شیری به میدان رفت اما دریافت دو گل از روی دو ضربه ایستگاهی باعث شد تا یحیی موقعیت شیری را در زمین تغییر دهد و او را به دفاع راست برساند تا سهدنیا به قلب خط دفاعی پرسپولیس در دیدار سوپرجام مقابل فوتبال خوزستان با محدودیت هایی مواجه شد. غیبت چند بازیکن باعث شد دست گل محمدی برای انتخاب بازیکن بسته شود. شیری در این بازی حساس هم اشتباهی نابخشودنی داشت اما این بار تغییری نکرد. خطای غیرضروری در خط میانی و اخراج یکی از دلایل باخت پرسپولیس بود تا اخراج به خروجی پرسپولیس تبدیل شود.

این اشتباهات به دوران مهدی شیری در پرسپولیس پایان داد. بر این اساس می توان گفت صبر یحیی گل محمدی زیاد نیست و حتی ممکن است مدافع راست مورد علاقه اش را نیز به دست آورد. مهدی شیری در نقل و انتقالات زمستانی کنار گذاشته شد و دانیال اسماعیلی فر نیز در صورت ادامه روند فعلی ممکن است به همین سرنوشت دچار شود.