سخت الهامی جایگزین فرهاد مجیدی می شود؟ سنگ تمام گذاشتن سرمربی استقلال

سخت الهامی جایگزین فرهاد مجیدی می شود؟  سنگ تمام گذاشتن سرمربی استقلال

سکوت الهام بخش یک انسان عجیب و غریب و برونگرا است. بیرون خیلی مهربان و احساساتی است چون نمی تواند در زمین فوتبال احساساتش را کنترل کند و دیوانه می شود!

الهامی بیش از 15 سال است که دستیار مربیان بزرگ سطح اول فوتبال کشور بوده و با مربیانی چون زنده یاد ناصر حجازی، فیروز کریمی، عسگر شرفی، یحیی گل محمدی و … همکاری داشته است. او چند سالی است که در اوج فوتبال ایران حضور دارد. او با تراکتور قهرمان جام حذفی شد، سپس نساجی در حال سقوط را نجات داد و حالا مازندرانی ها را به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی می رساند.

با ساکت الهامی که دیدار با استقلال برایش اتفاق شیرین و بزرگی بود تماس گرفتیم و در مورد بازی مهیج و جذاب جام حذفی صحبت کردیم. مشروح این گفتگو را با هم می خوانیم.

اگر بگوییم تو شادترین مربی جهان هستی، اشتباه نمی کنیم.

احساس خیلی خوبی دارم و خیلی خوشحالم. شادی وصف ناپذیری که فقط چند ساعت طول می کشد.

چرا چند ساعت؟

چون اگر بخواهم در باد این پیروزی بخوابم شادی ام به غم تبدیل می شود و پشیمان می شوم. شادی بیست و چهار ساعت طول می کشد و بعد باید به دو بازی بعدی تیمم از جام حذفی فکر کنم. حالا ما فقط استقلال را شکست دادیم، همین. آیا با پیروزی استقلال جام را به ما می دهند؟ من خودم به این سوال پاسخ خواهم داد. نه، ما یک روز جام را می بریم تا فینال را ببریم.

بازی با آبی ها برای شما یک نعمت بزرگ است. الهام خاموش از استقلال و فرهاد مجیدی نمی بازد!

این نظر لطف شماست. من در تمام سال هایی که مربی بودم شکست ها و بردهای زیادی داشتم. الان دو سه سال اخیر نتایج در تقابل با استقلال است که باعث شده در مورد من اینطور صحبت کنند. استقلال بزرگ و افتخار است. تیمی که در این فصل به شایستگی به اوج تکیه کرد و مدعی اول قهرمانی است. شکست استقلال مقابل نساجی چیزی از ارزش های این تیم نمی کاهد، کما اینکه اگر نساجی مازندران ببازد، نباید تیمش را زیر سوال برد.

شب بزرگی بود، راز این پیروزی چه بود؟

استقلال را با دقت آنالیز کرده ایم. شبانه روز برای این تیم وقت گذاشتیم، می دانستیم بازی با بهترین تیم ایران سخت ترین آزمون ما خواهد بود. بازی در این مرحله از جام حذفی به گونه ای است که حق اشتباه ندارید و با یک شکست تمام زحماتی که کشیده اید به هدر می رود. بازی های استقلال را آنالیز کردیم، نقاط قوت و ضعف آن ها را شناسایی کردیم و بارها و بارها روی آن کار کردیم. قبل از بازی و در نشست خبری گفتم با بهترین تیم ایران بازی می کنیم و حالا بعد از پیروزی مقابل استقلال می گویم که استقلال همچنان بهترین تیم ایران است و حرف هایم تغییر نمی کند. استقلال مدت هاست طعم شکست را نچشیده و نساجی رکورد تیمی را شکست، طبیعت فوتبال این است. دوشنبه شب شاهد یک بازی پرنشاط، پرتنش و سخت بودیم و هر دو تیم فوتبال بازی پرنشاطی را به نمایش گذاشتند. هیچ تیمی مثل استقلال در 30 دقیقه اخیر اینقدر به ما فشار نیاورده است. آنها خیلی خوب بازی کردند، اما سرنوشت ما لبخند زد. میدونی امروز چی میخوام؟

چه چیزی می خواهید

همه می دانند که من استقلالی هستم و علاقه زیادی به این تیم دارم. استقلال از دوران جوانی تا امروز تیم مورد علاقه من بوده و جدای از بازی هایی که با این تیم انجام دادیم، همیشه استقلال را دوست داشتم. آرزوی من این است که استقلالی ها طعم قهرمانی لیگ برتر را بچشند چرا که لیاقت قهرمانی را دارند و به عنوان یک هوادار دعا می کنم این اتفاق شیرین و خوش رخ بدهد.

آیا ساکت الهامی فکر می کند روزی نفر اول نیمکت استقلال شود؟

فرهاد مجیدی با استقلال نتایج خوبی کسب کرد. نتیجه این شد که گواردیولا دیگر نمی تواند به نیمکت استقلال فکر کند. آبی ها با فرهاد اولین مدعی قهرمانی در چند سال اخیر هستند. او رکوردهای زیادی را به نام استقلال ثبت کرد و همه اینها به این معناست که باید از فرهاد مجیدی حمایت شود. استقلال در حال حاضر یک نجار به نام مصطفی آجورلو را بالای سر دارد. او تمام امکانات و بستر لازم را برای موفقیت استقلال فراهم کرده و با مجیدی همخوانی دارد و فرهاد در پایان فصل برای هواداران خوشحالی خواهد کرد.

چقدر به قهرمانی جام نساجی امیدواری؟

تمام تلاشم را در کنار تیم انجام می دهم و به همه هواداران صمیمانه و دوست داشتنی نساجی مازندران قول می دهم که تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این اتفاق بیفتد. حالا به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی می رسیم. ما نباید فقط یک نکته را از دست بدهیم!

چه نکته ای؟

در این مرحله شگفتی های زیادی رخ داد. آلومینیوم اراک پرسپولیس را برد و ما استقلال را از دست دادیم و این اتفاقات باید درس بزرگی به ما بدهد و باید بدانیم که این اتفاق ممکن است برای ما بیفتد. ما از اهداف خود دریغ نمی کنیم. دو قدم مانده و شایسته این هستیم که جام را به مازندرانی ها بدهیم.

و سوال آخر؛ چند سال پیش به دلیل اعتراضات در بازی استقلال 6 ماه حذف شدی، اما اعتراض یحیی گل محمدی منجر به حذف تنها 4 جلسه برای او شد، نظرت در این مورد چیست؟

من دوست ندارم در مورد مربی دیگری صحبت کنم. من نمی خواهم وارد این مسائل حاشیه ای شوم. من باید روی خودم کار کنم. خیلی وقته دارم خط میکشم و باید خودم رو کنترل کنم.

دیدگاهتان را بنویسید