سخنان علیدوستی یک بازی سیاسی است/ از این مرد جنگ به نفع مردم نمی بینیم


زمان: 08:13
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842732

سجاد منصوری با تاکید بر اینکه همه این اقدامات یک بازی سیاسی است که متاسفانه گریبان برخی از هنرمندان کشور را گرفته و با این اقدام مشروعیت کشور را زیر سوال می برد، گفت: هر هنرمندی که ارتباط نسبی به آب و خاک خود داشته باشد قطعا این اقدام را نمی پسندد و کاملاً واضح است که بیان چنین اظهاراتی یک بازی سیاسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سجاد منصوری در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به ترانه علیدوستی در جشنواره کن گفت: این مرد اولین نفری نیست که علیه کشوری که در آن زندگی کرده و کشوری که او را به اینجا رسانده است صحبت کند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص انتشار کتاب «قانون قانون» یک بار فرمودند اکران این فیلم در ایران خوب است، اما اکران این فیلم در خارج از کشور خوب نیست؛ در واقع اکران این فیلم در ایران خوب نیست. خوب نیست به دشمنان و سایر رسانه ها به تفصیل مشکلاتی را که در کشور ما وجود داشت بگوییم.

کارگردان تئاتر موفق موج گفت: ترانه علیدوستی گفت از صبح که بیدار شدیم با هم دعوا کردیم. ما شاهد جنگ از سوی آنها برای کمک به رفاه مردم نیستیم. فقط می بینیم که این افراد گاهی دست به اقدامی می زنند، مثلاً همه زنگ می زنند به آبادان تسلیت؛ اما همین افراد در مراسم عروسی فلان خواننده شرکت می کنند یا در مقابل سرودی که امروز جهانی شده و همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده موضع می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات بازی های سیاسی است که متاسفانه گریبان برخی از هنرمندان کشور را گرفت و با این اقدام مشروعیت کشور را زیر سوال می برد، تصریح کرد: کار آنها کاملا اشتباه است و هر هنرمندی که نگران آب و آب باشد. آنها تعهد نسبی دارند، قطعا این اقدام را نمی پسندند و واضح است که بیان چنین اظهاراتی یک بازی سیاسی است.

منصوری با اشاره به فیلم «عنکبوت مقدس» و بیان اینکه محتوای این فیلم مبتنی بر ضد ایرانی، ضد ایرانی و ضد دینی است، گفت: این سوال پیش می آید که آیا مخاطب محبوب جشنواره کن برندگان را انتخاب کرده است. سیاستمداران منتخب در جشنواره فیلم کن؟

کرمانی نمایشنامه نویس و کارگردان با بیان اینکه سیاست های جشنواره کن برای هنرمندان و مردم روشن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش های هنری جشنواره مورد نظر داوران نیست و سیاست ها از قبل تعیین شده است و در صورت فیلم ضد اسلامی و ضد ایرانی است و در اولویت قرار دارد و عوامل این فیلم در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید