سخنگوی دولت: خرید و فروش خارج از صرافی و دلالان رسمی مانند قاچاق ارز و طلا است.

سخنگوی دولت: خرید و فروش خارج از صرافی و دلالان رسمی مانند قاچاق ارز و طلا است.

سخنگوی دولت علی بهادری گفت: با اجرای بسته جدید هر نیاز واقعی ارزی به صورت قانونی و مشخص برطرف می شود و خرید و فروش خارج از صرافی یا بانک ها و کارگزاران رسمی ارز و طلا محسوب می شود. قاچاق است و برخورد جدی خواهد شد. خواهد گرفت

سخنگوی دولت از طرح جدید ارزی دولت خبر داد که با تکیه بر تجربیات و دستاوردهای گذشته در برابر تحریم ها طراحی شده است.

علی بهادری جهرمی دبیر شورای دولت درباره علل و ریشه های نوسانات اخیر بازار سکه و ارز گفت: تشدید جنگ ارزی بدخواهان با مردم ایران به ویژه پس از شکست پروژه آشوب تاریخ تاریخی 22 بهمن امسال و سفر راهبردی و پربار رئیس جمهور به چین را نشان می دهد که پس از سرخوردگی از خیابان و درک اشتباه خود، دوباره به جنبه اقتصادی جنگ هیبریدی خود پرداختند.

وی افزود: هدف از این کار مشخصا ایجاد فضای روانی و نارضایتی و ایجاد سوخت جدیدی برای آشوب و بی نظمی در ایران است. اطلاعات دقیق نشان می دهد که سرویس های جاسوسی آمریکا و برخی دولت های خاص ماموریت دارند تا به هر نحو ممکن از ثبات بازار ارز ایران جلوگیری کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در پاسخ به این جنگ اقتصادی از امروز تفاهم نامه جدیدی را در زمینه ارز اتخاذ می کند، گفت: این توافق با بهره گیری از تجربیات و دستاوردهای قبلی در برابر تحریم ها ایجاد شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: با اجرای بسته جدید هر نیاز واقعی به ارز به صورت قانونی و مشخص برطرف می شود و خرید و فروش خارج از صرافی یا بانک ها و دلالان رسمی مانند قاچاق ارز و طلا بوده و خواهد بود. جدی برخورد کرد

وی با اشاره به نقش برجسته رسانه ها در ایجاد آرامش در بازار خاطرنشان کرد: همکاری اصحاب رسانه و فعالان بازار نقش ویژه ای در آرامش بخشیدن به بازار پولی و مالی دارد و برای اجرای صحیح نیز ضروری است. سیاست بانکی و عملکرد بازار مرکز مبادلات طلا و ارز در این جنگ اقتصادی شرکت می کند زیرا پیروزی در این عرصه نیز مانند سایر موارد مستلزم مشارکت همه و مردم است.

سخنگوی دولت گفت: امسال با تلاش دولت و فعالان بازار توانسته ایم نسبت به گذشته حدود 40 درصد ارز بیشتری را برای تامین هزینه واردات تامین و تخصیص دهیم و قطعا این میزان در آینده افزایش خواهد یافت. سال انشاء الله . .

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی پولی و بانکی گفت: با مذاکرات خوب با سایر کشورها به ویژه قدرت های اقتصادی جهانی در آسیا، توافقات اقتصادی و بانکی خوبی حاصل شد که به ثبات اقتصادی در سال آینده کمک می کند. .

وی افزود: دولت به توسعه مسیرهای تجاری با سایر کشورها به ویژه با متحدان منطقه ای ادامه خواهد داد. این روند از سال گذشته آغاز شده و تجارت خارجی ما نسبت به سال 1398 40 درصد رشد داشته است و طبق آمار رسمی امسال صادرات غیرنفتی ما به حدود 50 میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همچنین مسیرهای مختلف مبادلات تجاری با شرکای تجاری خود از جمله روسیه و چین فراهم کرده ایم و به جای دلار و یورو، روبل و یوان را در مبادلات خود وارد کرده ایم که به مدیریت بهتر بازار ارز نیز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید