سخنگوی دولت: هدف شورشیان جلوگیری از شنیده شدن صدای معترضان بود.

سخنگوی دولت: هدف شورشیان جلوگیری از شنیده شدن صدای معترضان بود.

علی بهادری سخنگوی دولت گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که هدف اصلی عاملان و عوامل اغتشاشات، جلوگیری از شنیده شدن صدای معترضان بوده است، زیرا وقتی کشور در هرج و مرج است، توجه به این موضوع جلب می شود. آن و صدای اعتراض شنیده نمی شود.

رئیس و دبیر شورای دولت بعدازظهر سه شنبه در جلسه «حاکمیت قانون و اعتراض مدنی» که به منظور بررسی چارچوب های قانونی و ظرفیت برگزاری تجمعات برگزار شد، حضور یافتند.

در این نشست علی بهادری جهرمی به تشریح زمینه های مختلف برای ابراز انتقاد پرداخت و خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف شوراها و کمیته های مختلف در دولت، مجلس و سایر نهادها همواره نظرات نمایندگان اقشار مختلف را شنیده و می شنود. اصناف موضوع در جلسات وجود دارد، استفاده می شود اما این موضوع به خوبی برای مردم توضیح داده نمی شود.

به گزارش ایلانا، وی با تاکید بر اینکه رسانه محلی برای بیان دیدگاه های مختلف است، گفت: در دهه اخیر با گسترش فضای مجازی، بستر اطلاع رسانی عمومی برای همه شهروندان فراهم شده است و طبیعتا سخنان حکیمانه و کارشناسی شده است. راه خود را پیدا کنند. انجام شده و شنیده شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: اولین و مهمترین جایی که ساختار مبتنی بر قانون که برای به گوش رساندن صدای اعتراض طراحی شده است، نظام مدیریت رسانه و مطبوعات است. در جوامع نخبه و دانشگاه ها نیز بستر مناسبی برای طرح و انتقاد از موضوعات مختلف حکمرانی وجود دارد.

وی بیان کرد: راه آسان برای ابراز اعتراض، مشارکت مردمی در اجتماعات است که در اصل 27 قانون اساسی کشورمان به آن اشاره شده است و این روش یکی از الگوهای مردمی اعتراض است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در 40 سال گذشته بر اساس اصل 27 قانون اساسی دو بار قانون گذاری شده و چندین بار آیین نامه و ضوابط نوشته شده و تشریفات اجرایی مختلفی وضع شده و به نظر می رسد هیچ کدام از آنها موفق نبوده است. آنها باید و شاید مطابق با بند 27 قانون کار خود را انجام دهند، اما با گذشت زمان به یک درک کلی و مشترک در این زمینه نزدیک می شویم.

سخنگوی دولت گفت: اصل 27 قانون اساسی می گوید مردم باید بدون حمل سلاح و به شرطی که مخل به مبانی اسلام نباشد، بتوانند در موضوعات مختلف تجمعات اعتراضی برگزار کنند. این اتفاق به صورت عملی و عملی رخ داد و در یک سال و نیم اخیر و در دوران تصدی دولت سیزدهم شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی اقشار مختلف از جمله معلمان، مستمری بگیران و کارگران به صورت مسالمت آمیز در خصوص مسائل مربوط به حوزه کاری خود بوده ایم. فعالیت.

وی خاطرنشان کرد: آداب و رسوم ما حق برگزاری تجمعات اعتراضی را با رعایت دو شرط عدم حمل سلاح و عدم تخطی از مبانی اسلام به رسمیت شناخته است. اصل 27 را داشته باشیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: برای انواع اعتراض باید مبانی قانونی داشته باشیم که برگزاری تجمع تنها یکی از آنهاست. اگر بتوانیم تا حد امکان پذیرای دیدگاه‌های مختلف از همه این فضاها باشیم، قطعاً مهارت تصمیم‌گیری ما را افزایش می‌دهد و کمک مؤثری در تصمیم‌گیری و اقناع افکار عمومی خواهد بود تا نافرمانی مدنی علیه قانون.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آرزوی دولت جدید این است که بستری برای تحقق مطلوب هرگونه اعتراضی فراهم کند، زیرا اگر این بسترها را آماده نکنیم، مخالفان کشور و مردم اجازه نخواهند داد که صدای مردم به گوش برسد. معترضان باید به گوش دولت برسند که می دانند اگر صدای معترضان شنیده شود، حل مشکلات تسریع و تسهیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نشان می دهد که هدف اصلی عاملان و عوامل اغتشاشات، نشنیدن صدای معترضان بوده است، زیرا زمانی که هرج و مرج در کشور به وجود می آید توجه به آن معطوف می شود و صدای اعتراض به گوش می رسد. شنیده نشده.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: زمانی که در دولت جدید در حوزه اطلاع رسانی شروع به کار کردیم، دیدیم که قراردادهای اطلاع رسانی دستگاه ها و دستگاه های مختلف با رسانه هایی است که مجوز قانونی ندارند و 13 هزار رسانه دارای مجوز در کشور داریم. . . نتیجه این روش تیره شدن فضای رسانه ها و دامن زدن به شایعات در کشور است.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت با رسانه های معتبر و معتبر اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات از جناح ها و جریان های مختلف مسیر خود را با جدیت دنبال می کند و تروریسم رسانه ای را دنبال می کند تا بتواند حقوق مردم را مطالبه کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اطلاع از درگذشت مرحوم مهسا امینی، گفت: در زمان درگذشت مرحوم مهسا امینی، رئیس جمهور در خارج از کشور در اجلاس شانگهای حضور داشت، اما از وزیر کشور تماس گرفت. در آنجا دستور ضبط آن را صادر کردند و ماجرا به صحنه آمد و چند روز بعد با پدر امینی تماس گرفتند و تسلیت گفتند.

در پایان این مراسم بهادری جهرمی و دیگر مهمانان برنامه از تعدادی از خانواده های شهدا و جانبازان اغتشاشات اخیر که در این برنامه حضور داشتند تجلیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید