سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از صدور حکم اعدام برای 81 نفر در عربستان سعودی خودداری کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما همچنان از عربستان می خواهیم که محاکمه عادلانه را تضمین کند و از بازداشت غیرقانونی خودداری کند و شفافیت، حاکمیت قانون و آزادی مذهب و عقیده را حفظ کند.

در آن زمان یکی از خبرنگاران پرسید: «شما نمی خواهید به اعدام 81 نفر در عربستان سعودی اشاره کنید و تنها پاسخ شما این بیانیه کوتاه است که ند پرایس از پاسخ مستقیم به این سوال خودداری کرد و گفت که ما به صراحت نگرانی های خود را به این سوال اعلام کردیم. مقامات سعودی.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما به همکاران خود در ریاض به صراحت اعلام کرده ایم که همه دولت ها از جمله شرکای سعودی ما به حقوق بشر احترام می گذارند و از آنها محافظت می کنند و محاکمه عادلانه و شفاف را تضمین می کنند.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید که آیا پس از اعدام ها با مقامات آمریکایی تماس گرفته است یا خیر، که ند پرایس گفت نمی توان در مورد آب و هوا صحبت کرد، اما ما این نگرانی ها را مطرح کرده ایم و خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بارها از سوی خبرنگاران پرسیده شده که آیا واشنگتن از زمان اعدام‌ها با عربستان سعودی تماس مستقیمی داشته و چرا مستقیماً در مورد اعدام‌ها اظهار نظر نکرده است.

ند پرایس همچنین در پاسخ گفت که ما روزانه با آنها (عربستان سعودی) در تماس هستیم و آنها به خوبی از نگرانی ها آگاه هستند.

موضع سخنگوی وزارت خارجه در حالی مطرح می شود که دولت بایدن استدلال می کند که حقوق بشر در خط مقدم سیاست های آن قرار دارد.

عربستان سعودی هفت شهروند یمنی و یک شهروند سوری را به همراه ۷۳ شهروند دیگر به اتهام «تصورات غلط، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمین و اقدام علیه امنیت عمومی و تحریک به آشوب و آشوب» اعدام کرد. “

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت کشور عربستان اعلام کرد که حکم اعدام این افراد از جمله 81 نفر امروز (شنبه) اجرا شد.

وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد: این افراد با پیوستن به گروه های جنایتکار از راه راست منحرف شده و گام های شیطانی برداشته و خود و وطن خود را در بیعت با بیگانگان فروخته و در خدمت نقشه های فساد و توهم دشمن هستند. آنها

ساعاتی پس از اعلام وزارت کشور عربستان از اعدام 81 نفر در این کشور، رسانه های مخالف سعودی فاش کردند که 41 نفر از آنها شیعه هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه ماهواره ای نبأ گزارش داد در میان اعدام شدگان امروز 41 جوان شیعه قطیف در استان الاحساء هستند که پیش از این به بهانه های مختلف توسط دولت عربستان دستگیر و زندانی شده بودند.

این شبکه با بیان اینکه این قتل علیه جوانانی انجام شده که از حق قانونی خود برای ابراز عقیده استفاده کرده اند، افزود: محمد بن سلمان قاتلی است که دوست دارد مردم بی گناه را بکشد.

این شبکه رژیم سعودی را وحشی و قاتل توصیف کرد و گفت این کشتار نشانه عملی است مبنی بر اینکه همه ادعاهای عربستان برای اصلاحات مزخرف است.

در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: نیروهای امنیتی تعدادی از آنها را کشته و معلول کردند.

دیدگاهتان را بنویسید