سردار آزمون در راه منچسترسیتی؟!

سردار آزمون در راه منچسترسیتی؟!

سردار آزمون بازیکن ایرانی زنیت به آخرین 6 ماهه قراردادش با زنیت نزدیک می شود و می تواند با هر باشگاهی که بخواهد آزادانه مذاکره کند تا مقصد جدیدی برای آینده خود در فوتبال انتخاب کند. تابستان

در حالی که از لیون به عنوان جدی ترین مقصد سردار نام برده می شد، گنادی اورلوف هافبک سابق زنیت سن پترزبورگ به رادیو زنیت گفت که باور نمی کند چرا منچسترسیتی مهاجم 17 میلیونی را که او را قهرمان لیگ برتر می بیند، به خدمت نگرفت. او باید نگاهی به سردار آزمون ملی ایران بیاندازد.

وبسایت hitc در مقاله ای به قلم دنی اوون می نویسد: با پایان قرارداد او در تابستان آینده، آزمون وارد پنجره نقل و انتقالات ژانویه می شود. پس از ماه‌ها فوتبال پشت درهای بسته در اروپا، باشگاه‌های سراسر قاره همچنان کمبود بودجه دارند و وضعیت آزمایشی که به زودی به بازیکن آزاد تبدیل می‌شود، به او فرصتی می‌دهد تا در یکی از پنج لیگ برتر اروپا حضور پیدا کند.

این بازیکن اخیرا مورد توجه سه تیم لیگ برتری آرسنال، وستهم و اورتون قرار گرفت. در همین حال، ژان میشل اولاس، رئیس لیون، گفته است که از پیشنهاد پیتر بوش سرمربی لیون برای خرید این تست حمایت خواهد کرد.

با این حال، اورلوف معتقد است لیون مقصد نسبتا ضعیفی برای مهاجمی است که می تواند به سطح بسیار بالاتری برسد. گنادی اورلوف، هافبک سابق زنیت سن پترزبورگ درباره انتقال احتمالی سردار به لیون می گوید: «پس آزمون با لیون چه می تواند بکند؟ بهش فکر کن. آیا پاری سن ژرمن منحل می شود؟ (آیا لیون می تواند جام را برد؟)

او ادامه داد: به کاپیتان احترام می گذارم و خوشحال خواهم شد که او را (در یک باشگاه بزرگ اروپایی) ببینم. اما بازی در منچسترسیتی، بایرن مونیخ یا برخی باشگاه های ایتالیایی چیز دیگری است. اما به دلایلی او را به آنجا دعوت نکردند.

آزمون فصل گذشته زنیت سن پترزبورگ در تمامی رقابت ها 19 گل به ثمر رساند و این تیم را به عنوان قهرمانی در لیگ برتر روسیه رساند. در ماه سپتامبر، او اعتراف کرد که پیشنهاد تاتنهام هاتسپر را رد کرده است.

با این حال، زنیت ممکن است چاره ای جز دریافت پول در ماه آینده نداشته باشد، زیرا ترس مدیران باشگاه از این که مهاجم 17-17 میلیونی آنها در تابستان گازپروم آرنا را رایگان ترک کند، در حال افزایش است.

ممکن است این احساس وجود داشته باشد که تیم درخشان پپ گواردیولا که سه‌شنبه شب لیدز یونایتد را 7-0 شکست داد، همچنان باید یک مهاجم را به خدمت بگیرد. اگرچه هیچ انتظاری برای آزمون از مثلاً هری کین یا دوسان والاوویچ وجود ندارد، اما او به عنوان یک مهاجم مرکزی شایسته احترام است. آزمون هفته گذشته در تساوی 3-3 مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان اروپا را پشت سر گذاشت و در نیمه دوم یک گل انفرادی خوب به ثمر رساند.

دیدگاهتان را بنویسید