سردار حاجی زاده: «فتح» با هیچ موشکی نابود نمی شود

سردار حاجی زاده: «فتح» با هیچ موشکی نابود نمی شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه سرعت موشک فتاح 13 ماخ است و مقابله با موشکی با چنین سرعتی غیرممکن خواهد بود، اظهار کرد:

امیر سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (26 خرداد) در مراسم رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح اظهار داشت: موشکی که امروز رونمایی شد موشکی است که در دنیا بی نظیر است. . ایران با رونمایی از این موشک یکی از چهار کشور صاحب این فناوری شد.

وی افزود: با توجه به فناوری موشک فتح، ضد موشکی برای آن وجود ندارد. اگرچه برای سایر تسلیحات مانند تانک، کشتی، هواپیما و غیره دفاع ضد موشکی وجود دارد و حتی برای سایر موشک ها نیز دفاع ضد موشکی ساخته شده است، البته هیچ سپر ضد موشکی وجود ندارد که موفقیت زیادی داشته باشد. از طرفی برای اصابت یک موشک باید سه موشک شلیک شود و هزینه یک ضد موشک تقریبا 20 برابر موشک هدف است. موشک فتح به دلیل حرکت در جهات و ارتفاعات مختلف با هیچ موشکی قابل انهدام نیست. زیرا موشک های ضد موشک در امتداد بردار خاصی حرکت می کنند که البته سرعت کمی دارد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه سرعت موشک فتح 13 ماخ است، گفت: مقابله با موشکی با چنین سرعتی غیرممکن خواهد بود. همچنین برد این موشک 1400 کیلومتر تعیین شده است که به طور دقیق به هدف اصابت می کند. فعالیت‌های ما در این منطقه به ساخت این موشک ختم نمی‌شود، زیرا به این مسیر ادامه می‌دهیم تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را نداشته باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت های موشکی از ابتدا مورد حمایت و تایید فرمانده معظم کل قوا بوده و بوده است، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را به ایشان ارائه کردیم، معظم له انتخاب کردند. نام فتح برای این موشک. همکاری سپاه با دولت هیچگاه به اندازه دولت فعلی نبوده است، لذا از همکاری وزارت دفاع نهایت تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید