سردار حاجی زاده: در گذشته مجبور بودیم اعتراض مردان در آزمایش و تمرین موشکی را تحمل کنیم.

سردار حاجی زاده: در گذشته مجبور بودیم اعتراض مردان در آزمایش و تمرین موشکی را تحمل کنیم.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج معلم که در دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: شهید چمران در کنار همه صفات کم نظیرش با شناخت دشمن و تمایز بین حق و باطل هرگز در راه دشمن قدم نگذاشت و عمر خود را صرف مبارزه کرد.

وی افزود: امروز برای من توفیق بزرگی است که با حضور بزرگان، اساتید دانشگاه، خانواده معظم شهدا، علما و روحانیون در جلسه ای که به مناسبت بزرگداشت شهید مصطفی چمران برگزار شد، حضور داشته باشم. به محض ورود، با دیدن دوستانش از دوران دفاع مقدس، یاد خاطرات شیرین آن دوران طلایی افتاد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: به عنوان عضو کوچکی از لشکر پرافتخار 25 کربلا در این استان مدت کوتاهی در کنار رزمندگان دلاور خطه شمال مازندران و گیلان و عمق شناختم از جوانان و نوجوانان حضور داشتم. قدمت رزمندگان این منطقه به دوران دفاع مقدس بازمی گردد

سردار حاجی زاده ادامه داد: در یکی از عملیات ها در زیر آتش شدید دشمن و شرایط سخت جنگ که تعدادی از رزمندگان لشکر امام حسین(ع) زیر آب رفتند، رزمندگان سرافراز لشکر 25 کربلا پس از پیاده روی طولانی مدت. ، در مقابل سنگرها زیر گلوله و آتش سنگین دشمن، یکی یکی دژهای دشمن گرفته شد.

وی همچنین بیان کرد: مراسم امروز مربوط به تجلیل از استاد و نخبه شهید دکتر مصطفی چمران است که در نوع خود بی نظیر بود. شهید چمران در دوران خود نمونه است و در حال حاضر الگوی نخبگان، اساتید و دانشجویان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: شهید چمران در دانشگاه های معتبر ایران و آمریکا تحصیل کرد و به طور همزمان دو مدرک دکترا گرفت. فرصت های زیادی برای زندگی آسان و مرفه برای این شهید بزرگوار فراهم شد، اما ایشان از این زندگی مرفه دست کشیدند و اقامت در خوزستان را ترجیح دادند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه شهید چمران با اینکه مسئولیتی در کشور داشت، از تهران رفت و به جبهه رفت، تصریح کرد: هدف اصلی شهید چمران رسیدن به جبهه، مجاهدت، جهاد و شهادت بود که به آن دست یافت. زندگی و شهادت چمران درس بزرگی برای ملت، جوانان و دانشجویان ایران است، چرا که شهید چمران با همه صفات عالی و دشمن شناسی، هرگز برای دشمن و به نفع دشمن حتی در آمریکا کار نکرد.

وی ادامه داد: همه باید مراقب باشیم که هدف خود را از دست ندهیم و مانند چمران با عزت زندگی کنیم و بمیریم. از نظر من، علاوه بر ایمان، اخلاص و شناخت دشمن، امتیاز برجسته شهید چمران، شناخت جبهه حق از باطل بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به گسترش روابط سیاست خارجی در دولت سیزدهم گفت: در این دولت شاهد هستیم که برنامه های متعددی در حوزه روابط خارجی از جمله روابط با عربستان و امور مربوط به برجام انجام شده است. و پروازهای دیگری نیز همزمان انجام می شود، اما آیت الله رئیسی رئیس جمهور شخصا در مراسم رونمایی از موشک کروز مافوق صوت فتاح حضور داشت.

وی افزود: در گذشته اینگونه نبود و ما مجبور بودیم اعتراض مردان را در آزمایش موشکی و رزمایش تحمل کنیم و وقتی خارجی ها اعتراضات را از داخل می دیدند به آزمایش های ما هم اعتراض می کردند اما امروز چنین چیزی را نمی بینیم. موارد.”

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر مردم و دولت با وحدت و یکپارچگی با مشکلات مواجه شوند مشکل خاصی پیش نخواهد آمد، تاکید کرد: در سرنگونی گلوبال هاوک آمریکایی ترامپ را دیدیم که تندروتر از این بود. سایر روسای جمهور آمریکا نه تنها اعتراضی نکردند بلکه از آنها تشکر کرد که هواپیمای 20-30 مسافری آنها را هدف قرار ندادند.

و ادامه داد: این فاصله از کجا ناشی شد از پیشرفت و اقتدار در عرصه توان دفاعی، حاکمیت و وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: باید مقتدرانه و سریع عمل کنیم و با دشمن به عنوان دشمن رفتار کنیم. امروز جوانان و دانشجویان نخبه این کشور که با پول این ملت درس می خوانند و به مدارج عالی می رسند، برخی از آنها که به خارج از کشور مهاجرت می کنند، مدیون این کشور و ملت هستند و باید در خدمت این کشور و میهن باقی بمانند.

سردار حاجی زاده افزود: اگر این افراد به خارج از کشور مهاجرت می کنند حداقل در پروژه های صنایع نظامی که علیه ملت ایران و مردم مظلوم جهان استفاده می شود شرکت نکنند. به عنوان مثال تعدادی از متخصصان پروژه ماهواره ای استارلینک ایرانی هستند، این جوانان نخبه باید قدر این استعدادی را که خداوند و ملت ایران داده است بدانند و شکر این نعمت خدمت به این مردم و کشور است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه راه حل مشکلات کشور را روحیه جهادی و انقلابی و تلاش خستگی ناپذیر می داند و تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور باید با روحیه جهادی و انقلابی و ایستادگی و تلاش خستگی ناپذیر عمل کرد. برای رفع موانع و مشکلات مانند شهید بزرگوار حسن تهرانی مقدم

وی ادامه داد: بیش از سی سال با این شهید زندگی کردم، او با کمبود امکانات، موانع و مشکلات توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند، چرا که ایستاد و مشکلات را حل کرد. در حال حاضر این دولت کار خوبی کرده است و همه ما به ویژه مراکز دانشگاهی و دانشجویان باید دست به دست هم دهیم و به حل این مشکلات و افزایش سرعت پیشرفت کشورمان کمک کنیم.

سردار حاجی زاده یکی از مشکلات امروز را در حوزه شناخت دشمن برشمرد و افزود: مشکل امروز شناخت دشمن است. مثلا صدا و سیما برنامه مناظره پخش می کند و استاد دانشگاهی که خود را صاحب نظر و متفکر می داند از آمریکا و غرب حمایت می کند چون دشمن را نمی شناسد و جبهه حق از باطل را نمی شناسد.

وی ادامه داد: به شما توصیه می کنم برای دشمنی که امری اکتسابی است، نیازی به مراجعه به دوران قبل از انقلاب و خیانت های آمریکا مانند کودتای 28 مرداد نیست، اما در این بیش از چهل سال پس از انقلاب، اگر تاریخ انقلاب مطالعه شود، دشمنی آمریکا و انگلیس مشخص می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، حمایت آمریکا و غرب در دوران دفاع مقدس را موجب طولانی شدن جنگ و شهادت بسیاری از جوانان کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و غرب حمایت نمی کردند. صدام جنگ تمام نمی شد، دو سه سال طول کشید و بیش از 20-30 هزار جوان ما شهید نمی شدند.

وی در خصوص عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم افزود: با عملکرد دولت قبل، کشور هشت سال عقب بود زیرا از یک سو فشارها و تحریم های حداکثری آمریکا و غرب و از سوی دیگر در داخل کشور بود. دولت همه امور کشور را به برجام و نگاه به کمک غرب و گرفتن وام موکول کرد. حتی شرکت های خصوصی نیز منتظر برجام بودند و به غرب نگاه می کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حال حاضر تلاش های سیاسی در حال انجام است اما کار کند نمی شود، تصریح کرد: با وجود استعدادها و نخبگان فراوان می توانیم مشکلات را در داخل حل کنیم چرا که توانسته ایم به سختی ها تکیه کنیم. بخشی از صنعت دفاعی واز با تکیه بر قدرت درونی و ایمان جوانان نخبه انقلابی این مرز و بوم، اجازه دهید با وجود تحریم ها و فشارها پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: شما اساتید دانشگاه می دانید که برای پرتاب موشکی که کلاهک آن در یک مرحله جدا می شود و چهارصد کیلومتر به جو برمی گردد باید مراقب بود که منفجر نشود و آتش نگیرد و در عین حال باید موشکی باشد. هدف قرار دادن هدف یا فناوری ماهواره ای که باید بسیار دقیق باشد و برای قرار گرفتن در مدار به سرعت معینی نیاز دارد (سرعت 7.5 کیلومتر بر ثانیه).

سردار حاجی زاده گفت: امروز به تمام فناوری های پیچیده در حوزه صنایع دفاعی دست یافته ایم بنابراین می توانیم در سایر حوزه ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده تر هستند، مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: به شما توصیه می کنم وارد میدان شوید، موانع و مشکلات را پشت سر بگذارید و دست به کار شوید. در این استان (مازندران) که از نعمت های خدادادی مانند زمین کشاورزی و منابع آبی برخوردار است، می توان در زمینه کشاورزی حتی بهتر عمل کرد. هدف خود را به هلند منتقل کنید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ادارات نظارتی را یکی از معضلات کشور در سازمان ها و مراجع دانست و گفت: بازرسی، نظارت، کنترل و پیشگیری از مفاسد باید از طریق سامانه رصد فعال باشد اما سیستم نظارتی نباید متوقف شود. کار می کند، اما باید راه حل ارائه کند و بوروکراسی اداری ایجاد نمی کند. در این راستا می توان از عصر حفاظت مقدس الگوبرداری کرد.

وی ادامه داد: فکر نکنید این مشکلات در داخل نیروهای مسلح نیست، مثلاً در ابتدای نهضت برای دستیابی به تجهیزات مدرن در سال 1367 اولین قراردادهای ما به طور کامل متوقف شد زیرا مسئول حقوقی نیروها خلاف قوانین و مقررات بود. شورای ملی کار معتقد است ساخت سلاح وظیفه وزارت دفاع است. اما ما ایستادگی کردیم و کوتاه نیامدیم، بالاخره موانع برطرف شد.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور باید شناخت دشمن را بیشتر کنیم و به او اعتماد نکنیم. باید به داخل کشور نگاه کنیم و نهادهای نظارتی با ارائه راهکارها به ما کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: شما عزیزان باید با بسیج و یکپارچگی و شناخت فرصت ها به ویژه در بخش کشاورزی مشکلات را حل کنید و به جلو حرکت کنید چرا که خودتان بخشی از حاکمیت استان هستید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ویژگی های شخصیتی وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که اخیراً درگذشت گفته است اگر سپاه را ترک کنم با وجود مشکلات آبی و مشکلات آب در استان کرمان فعال خواهم بود. فقدان زمین حاصلخیز و دولت مرکزی چیزی را به من می دهد که نمی خواهم و حتی به دولت مرکزی کمک می کنم زیرا او معتقد به فعال سازی استعدادها بود.

سردار حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیروی از منویات رهبر انقلاب، شناخت دشمن و تشخیص جبهه حق از باطل، با اتکا به توان درونی و اعتقاد به توانایی های جوانان این مرز و بوم، وحدت و یکپارچگی به خواست خداوند می توانیم به قله های پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی برسیم. بیایید آن را بفهمیم

دیدگاهتان را بنویسید