سردبیران علمی جایزه کتاب سال ایران معرفی شدند


ساعت: 14:16
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920037

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی جداگانه حجت‌الاسلام حمید پارسانیا و محمدبکر خرمشاد را به عنوان دبیران علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی جداگانه حجت‌الاسلام حمید پارسانیا و محمدبکر خرمشاد را به عنوان سردبیران دانشگاهی چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حجت‌الاسلام حمید پارسانیا به شرح زیر است:

«پروفسور فرزانه

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حمید پارسانیا

نظر به تحقیقات و نظر علمی بسیار ارزنده و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه کتاب و فرهنگ، به موجب این حکم به عنوان «دبیر علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همفکری و همکاری اساتید، اندیشمندان و صاحب نظران و همچنین با درایت و پشتکار در گسترش دانش و اعتلای علم و فرهنگ کشور موفق و موید باشید. ایران اسلامی.

خجت الاسلام حمید پارسانیا، طلبه سطح چهارم حوزه علمیه از اعضای بالفعل شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تخصصی حوزه علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. دبیر سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، معاون آموزشی و عضو شورای معاونین شورای عالی حکمت اسلامی، عضو هیئت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عضو هیئت مدیره انجمن علوم اجتماعی حوزه علمیه قم، رئیس قطب فکری فرهنگی «مبانی نظری» و نظام مقتدر علوم اسلامی و انسانی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عضو مجمع عمومی مدرسین قم. حوزه، عضو هیأت امنای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رئیس کمیته انتشارات علمی حوزه، عضو کمیته مشترک حسابرسی مراکز و مؤسسات آموزشی. مدرک علمی و پژوهشی و عضویت در هیئت علمی حوزه نیز از جمله مدارک علمی و اجرایی ایشان است.

تألیف، ویرایش و تحقیق ده ها عنوان کتاب را می توان در کارنامه علمی و پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا مشاهده کرد که از جمله آنها می توان به «رحیق مختوم»، «رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان»، «توسعه مرجع تقلید شیعه» اشاره کرد. “”، “آخوندهای خراسانی و حکومت” اسلامی، “روش شناسی اندیشه اجتماعی مسلمانان”، “نماد و اسطوره”، “اخلاق و عرفان”، “معارف دینی”، “تولید و توسعه علوم انسانی اسلامی”، “علم و فلسفه، «انواع و دوره‌های روشنگری»، «جهان‌های اجتماعی»، «روش‌شناسی انتقادی حکمت صدرائی»، «سنت، ایدئولوژی، علم»، «عرفان و سیاست»، «معرفت‌شناسی در قرآن»، «کثرت‌گرایی» “حقیقت و دموکراسی” و “حدیث پیمانه: بررسی نوین انقلاب اسلامی”.

همچنین در متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدباکر خرمشاد آمده است:

« صنعتگر تحصیل کرده

آقای دکتر محمد باقر کورمشاد

نظر علمی بسیار ارزنده و تجربیات ارزنده جناب عالی در حوزه علمی پژوهشی و فرهنگی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر علمی سی امین دوره جایزه بین المللی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری اساتید، اندیشمندان و صاحب نظران، این جایزه ارزشمند و معتبر که سهم بسزایی در پویایی و توسعه دیپلماسی فرهنگی داشته است، در رشد و گسترش این عرصه نقش بسزایی داشته باشد. اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی در جهان بیش از گذشته است.»

محمدباقر خرمشاد استاد تمام علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضویت در شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رئیس دفتر پژوهش های سیاسی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت امور خارجه، معاونت پژوهش امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری جشنواره بین المللی فارابی از جمله سوابق وی است.

او به زبان های فرانسوی، انگلیسی، عربی، ترکمنی و ترکی استانبولی صحبت می کند و نویسنده کتاب ها و مقالات علمی است. پایان نامه دکتری محمدباقر خرمشاد با عنوان «علوم اجتماعی و انقلاب: مطالعه موردی تحلیل انقلاب اسلامی ایران در علوم اجتماعی فرانسه و آمریکا» به عنوان مقاله برگزیده رشته علوم سیاسی در چهارمین دوره نشریه بین المللی فارابی ارائه شد. جشنواره (2008 . ).

دیدگاهتان را بنویسید