سردرگمی در بهارستان روزی نو

سردرگمی در بهارستان روزی نو

دیروز سخنرانی جنجالی نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس به بحث گذاشته شد. این بیانیه که ابتدا منتشر شد و اندکی پس از آن با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد، رسما از سوی مجلس کذب خوانده شد. اما دیروز برخی از نمایندگان از وی دفاع کردند و گفتند آنچه در فضای مجازی منتشر می شود با آنچه در انظار عمومی خوانده می شود متفاوت است و جعلی است. اما گروهی دیگر از نمایندگان مردم به قرائت بیانیه مذکور و دفاعیات همکاران خود اعتراض کرده و خواستار شفافیت امضاکنندگان این بیانیه شدند.

اما به نظر می رسد هیئت رئیسه مجلس از این ادعا دفاع می کند. در هفته های اخیر اگرچه مجلس حداکثر در دست اصولگرایان بوده است اما در موضوعات مختلف اختلافات اساسی دارند. از جمله در مورد اعتراضات، مسدود کردن رسانه های اجتماعی و نظارت دولت.

سید غنی نظری خانقاه روز گذشته در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی نوبت صبح (یکشنبه 31 آبان) شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر نامه ای با 227 امضا در فضای مجازی منتشر شد که زمینه را فراهم کرد. مجلس را خراب کنید، البته من کاری به آن ندارم.» من این موضوع را امضا نکردم و اجازه نمی دهیم عده ای در مجلس نقش آفرینی کنند و القاء کنند که مجلس ضد مردمی است.

نماینده مردم حلال و کوثر در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس کاملا مردمی است و گوش به زنگ اعتراضات است، افزود: اما با کسانی که خطوط قرمز نظام را رعایت نمی کنند هیچ تعارفی نداریم. عده ای که گوشه و کنار هستند به دنبال کلاه سازی برای خود هستند که مجلس اجازه نمی دهد.

وی ادامه داد: سیستم اطلاعاتی مجلس معیوب است و گاهی کوهی از کاه درست می شود. این روند باید اصلاح شود و تمام مسائلی که در مجلس می افتد به مردم گزارش شود چرا که از مردم رای گرفته ایم و قطعا به دنبال مطالبات مردم هستیم.

روز گذشته نیز کمال حسین پور در یادداشتی در جلسه علنی شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم هیئت رئیسه حفظ آبرو، حیثیت و اقتدار مجلس و حفظ حقوق منزلت قانونی مجلس است. نمایندگان طی روزهای اخیر نامه ای جعلی با امضای ۲۲۷ نماینده مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد که جعلی، دستکاری شده و کذب علیه مجلس راه اندازی شد. انتظار می رود هیئت رئیسه مجلس برای حفظ جایگاه مجلس هر چه سریعتر این نامه جعلی را رد کند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در شورای اسلامی افزود: همچنین در راستای شفاف سازی که مجلس تاکنون درخواست کرده است، از هیئت رئیسه تقاضا داریم متن اصلی بیانیه را به همراه اسامی امضاکنندگان ارائه کند. به رسانه ها برای تنویر افکار عمومی». این کار باید از ابتدا انجام می شد تا از شایعه پراکنی و تخریب مجلس و نمایندگان مردم جلوگیری شود. این سخنان نمایندگان مردم نشان داد که آنها نگران مواضع محکم در برابر اعتراضات هستند. این مشکل در اظهارات سایر نمایندگان نیز نمایان شد.

اسامی امضاکنندگان منتشر می شود

جلال محمودزاده در جلسه علنی صبح دیروز شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: آقای کلیباف در ابتدای جلسه هفته گذشته از شنیدن صدای مخالفان صحبت کردند اما بر خلاف روال مجلس، 227 نماینده در یک جلسه حضور یافتند. در این بیانیه از قوه قضائیه خواسته شده تا با معترضان برخورد کند. انجام دادند.”

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم افزود: مجلس برخلاف قانون شفافیت رای، لیست امضاکنندگان این بیانیه را منتشر نکرد که منجر به انتشار لیست جعلی نمایندگان در شبکه های اجتماعی شد. در طول سه دوره نمایندگی مجلس هرگز به مردم پشت نکردم و برخلاف میل آنها عمل نکردم، لذا همانطور که قبلاً گفتم به عنوان نماینده مردم سرافراز مهاباد امروز 31 آبان 1401 اعلام می کنم. این بیانیه ضد مردمی در تاریخ و تاریخ جلسات مجلس ثبت شود، من آن را ندیده ام و امضا نکرده ام. از رئیس مجلس تقاضا دارم لیست واقعی امضاکنندگان را به طور رسمی به مردم اعلام کند.» این سخنان نماینده مهاباد به خوبی نشان می دهد که گروهی از نمایندگان نگران واکنش افکار عمومی نسبت به عملکرد خود هستند.اما برخی از نمایندگان همچنان بر موضع خود پافشاری می کنند و دیروز در واکنش به این اعتراضات به وضوح از موضع مجلس دفاع کردند.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر نماینده مهاباد گفت: لیست منتشر شده جعلی بوده و اظهارات نمایندگان ضد مردمی نبوده و می خواستند با قاتلان و قاتلان برخورد کنند. شورشیان.» «مجلس نیز اقدامات قانونی خود را انجام داده است. نامه امضا شده توسط مجلس دهم ربطی به مجلس یازدهم ندارد. نمایندگان مردم در بیانیه خود اعلام کردند که باید با قاتلان و اغتشاشگران برخورد شود نه معترضان. بالاترین بیان، بیان رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند کسانی که اعتراض می کنند و دست به کشتار و جنایت نمی زنند، فرزندان من هستند.

در ادامه این بحث برخی دیگر از نمایندگان از نظر مجلس دفاع کردند. ملک شریعتی نیاسر در جلسه علنی عصر دیروز شورای اسلامی شهر گفت: دو موضوع مطرح شد. بیانیه ای که به امضای 227 نفر از همکاران رسیده و از تریبون مجلس قرائت شد، قابل دفاع است زیرا نمایندگان حاضر در آن خواستار برخورد با افرادی بودند که ناامنی ایجاد کردند و افرادی مانند شهید علیوردی و عجمیان را کشتند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به امضای این مهم افتخار می کنیم، افزود: به دلیل مؤثر بودن این بیانیه، عده ای نامه جعلی ایجاد کردند و به آن نسبت دادند که گفتند ، آن مجلس می خواهد معترضان و مردم عادی را سرکوب کند که دروغ است. «اگر بیانیه مجلس تأثیری نداشت، آنها نامه را تهیه نمی کردند.

دیروز برخی از نمایندگان تلاش کردند حد وسطی بگیرند و موضع بی طرفی داشته باشند. علیرضا سلیمی در جلسه علنی در تذکر شفاهی مبنی بر اینکه نامه جعلی دشمنان منصوب مجلس، عمق دروغگویی دشمن را آشکار می کند، گفت: در 45 روز گذشته حدود 40 هزار دروغ در رسانه های دشمن مطرح شد و آنها نیز از این موضوع خبر دادند. قتل و اعدام انجام داد.»

نماینده مردم محلات و دیلیجان در شورای اسلامی با اشاره به دستیابی به فناوری جدید موشکی در کشورمان، این موفقیت را مایه مباهات در لبه فناوری دانست و افزود: این تعداد نشان می دهد که بدون توجه به پیشرفت به دنبال پیشرفت هستیم. به حاشیه راندن.”

وی تاکید کرد: در این مرحله برخی نباید فکر کنند که می توانند بین مجلس و دولت اختلاف ایجاد کنند. مجلس به هیچ وجه در وظایف نظارتی خود کوتاهی نخواهد کرد و از دولت انتظار داریم مصوبات استانی را در اسرع وقت اجرایی کند.»

سلیمی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو به موضوع گرانی سایر اقلام اشاره کرد و گفت: مسئولان باید در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند و انتظار داریم دولت در زمینه وام اشتغال فعالتر از سال گذشته عمل کند. گذشته.”

دیدگاهتان را بنویسید