سرعت و کیفیت اینترنت در ایران از بنگلادش و کنیا کمتر است!

سرعت و کیفیت اینترنت در ایران از بنگلادش و کنیا کمتر است!

شرکت امنیتی Surfshark گزارشی از شاخص کیفیت زندگی دیجیتال در سال 2022 منتشر کرد که اخیراً نیز این گروه گزارشی از وضعیت محدودیت اینترنت در جهان ارائه کرده است.

مطالعه کیفیت رفاه دیجیتال 117 کشور در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد که محل سکونت 92 درصد از جمعیت جهان است. همچنین هر کشور بر اساس پنج رکن اصلی دسترسی به اینترنت، کیفیت اینترنت، زیرساخت الکترونیک، امنیت الکترونیک و دولت الکترونیک رتبه بندی شده است.

برای هر معیار به کشورها امتیاز و موقعیت داده می شود و در نهایت بر اساس این امتیازات، شاخص کیفیت زندگی دیجیتالی هر کشور مشخص می شود. بر اساس این گزارش، اسرائیل، دانمارک، آلمان، فرانسه و سوئد بالاترین شاخص کیفیت زندگی دیجیتال را دارند. ایران در سال 2022 با شاخص 0.3478 (از حداکثر امتیاز یک. در رتبه هشتاد و چهارم قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران در بین 34 کشور آسیایی رتبه 24 را دارد. ایران با شاخص 0.3478 کمتر از کشورهایی مانند بنگلادش و کنیا خواهد بود. لازم به ذکر است که جایگاه ایران نسبت به سال 2021 یک رتبه کاهش یافته است.

اینترنت در ایران برای همه ارزان نیست

اگرچه بسیاری از مردم هزینه اینترنت همراه و ثابت در ایران را با سایر کشورها مقایسه می‌کنند، اما ادعا می‌کنند که ایران اینترنت ارزانی دارد، اما آمار این نظرسنجی چیز دیگری را به ما می‌گوید.بر اساس گزارش Surfshark، ایران در «دسترسی به اینترنت» در رتبه ۴۷ قرار دارد. ” فهرست مطالب. خوب، این بدان معناست که اینترنت برای مردم ما چندان ارزان نیست. اگر چه بهترین رتبه ایران در شاخص کیفیت زندگی دیجیتال به همان معیار باز می گردد که نسبت به سال 2021 نیز 16 رتبه افت داشته است. دسترسی به اینترنت بر اساس دو اصل سنجیده می شود: زمان لازم برای کار تا ارزان ترین اینترنت همراه و اینترنت ثابت. به گزارش سرفشارک، یک ایرانی برای خرید اینترنت همراه باید 22 دقیقه و برای اینترنت ثابت 122 دقیقه کار کند.

اینترنت ایران زیاد خوب نیست

معیار دیگری که باید بررسی شود «کیفیت اینترنت» است که ایران در رتبه 90 جهان قرار دارد. در تعیین این شاخص سه شاخص سرعت، پایداری و بهبود سرعت اینترنت موبایل و پهنای باند اندازه گیری شد که بر اساس تحقیق مذکور میانگین سرعت اینترنت همراه 33.83 مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت 22 مگابیت بر ثانیه است. اگرچه به نظر می رسد آنچه عموم مردم از سرعت اینترنت تجربه می کنند کمتر از این اعداد در واقعیت است.

نکته قابل توجه دیگر موضع ایران در بحث بهبود سرعت اینترنت پهن باند است. با توجه به اینکه دولت سیزدهم توسعه اینترنت فیبر نوری را در برنامه خود قرار داده است، احتمالا این جایگاه برای سال 2023 دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

وضعیت هشدار دهنده امنیت الکترونیکی

بر اساس گزارش Surfshark، ایران از نظر زیرساخت های الکترونیکی در رتبه 49 و در زمینه دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی آنلاین در رتبه 79 جهان قرار دارد. اما نگران‌کننده‌ترین بخش این آمار، بحث امنیت الکترونیک است که جایگاه ایران نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۲۰ پله کاهش به رتبه ۱۱۳ رسیده است. در بین 117 کشور جهان!دو پارامتر امنیت سایبری و مقررات حفاظت از داده ها برای این شاخص مورد بررسی قرار گرفت و ایران از نظر امنیت سایبری در رتبه 110 قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید