سرمربی استقلال به ورزشگاه مورد مناقشه بازگشت

سرمربی استقلال به ورزشگاه مورد مناقشه بازگشت

تیم فوتبال استقلال در حالی روز جمعه این هفته و در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف فجر سپاسی می رود که این دیدار با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی و نیاز به هر 3 امتیاز در کنار جذابیت و حساسیت ذاتی خود. یادآور اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده و هنوز در ذهن بسیاری از هواداران فوتبال نقش بسته است، این یک مسابقه دو چندان جذاب و به یاد ماندنی است که اتفاقات بحث برانگیز مسابقه 22 سال پیش را زنده می کند. این دیدار که به دلیل اتفاقات داخل آن نیمه تمام شده بود و فرهاد مجیدی سرمربی فعلی آبی ها که در آن زمان بازیکن استقلال بود، در کانون اتفاقات و جنجال بازیکنان دو تیم قرار گرفت. و به سمت سکوها کشیده شد.

22 سال پیش، روز باران نارنجک

سال 1357 بود، دو سال قبل از اینکه لیگ فوتبال ایران به ظاهر نام یک حرفه ای را برگزید و به لیگ برتر تغییر نام داد و در آن زمان لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ آزادگان معروف شد. استقلال در موقعیت حساسی به یاد شیرازی ها به مصاف فجر رفت و این دیدار به سود آبی ها پیش نرفت. آبی ها در این دیدار با نتیجه 2-1 مغلوب شیرازی میزبان خود شدند که تک گل این تیم را بهزاد داداش زاده در یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. بازی در حالت عادی پیش نمی رفت و هر از چند گاهی درگیری و تناقض ایجاد می شد. اتفاقاتی در زمین رخ داده است که بازیکنان استقلال در یک سمت با هدایت فرهاد مجیدی و احمد مومن زاده و در سمت دیگر ابتدا بازیکنان فجر و سپس جلال مرادی داور مسابقه، مجیدی و مومن زاده را اخراج کردند. جنجال در زمین باقی نماند و به سکوها کشیده شد و سنگ و نارنجک از زمین پرتاب شد و بازیکنان دو تیم مجروح شدند.

نارنجک به معنای آن چیزی نیست که اکثر ما فکر می کنیم. اطراف ورزشگاه حافظیه شیراز مملو از درختان پرتقال است و تماشاگرانی که به آن دسترسی داشته اند پرتقال های نارس و سفت را از درختان جمع آوری کرده و به زمین و به سمت بازیکنان پرتاب می کنند. مردم شیراز و استان فارس از این مدل پرتقال به عنوان نارنجک یاد می کنند و نارنجک اینجا همان پرتقال نارس است.

بازی در نیمه تمام شد و فیریپاسی تا پایان از حضور در زمین امتناع کرد و بازی را ترک کرد.

کمیسیون مستقل انضباطی موفق به کسب مدال نقره شد

کمیته انضباطی درباره اتفاقات این بازی رای قاطع داد و استقلالی ها را متهم به جنجال در جریان بازی کرد. نتیجه این دیدار که استقلال با نتیجه 2 بر یک شکست خورد، 3 بر صفر به سود فجر اعلام شد و چند بازیکن از جمله فرهاد مجیدی با حذف نسبتا طولانی از مسابقات خانگی مواجه شدند. در آن زمان این محرومیت ها توسط فدراسیون ها در جلسات داخلی اعمال می شد و هیچ کارکرد بین المللی نداشت. مجیدی هم از این فرصت برای جدایی از استقلال و انتقال استفاده کرد.

مهاجم جوان آن روزها پیشنهاد خوبی از راپید وین از اتریش داشت و خواستار رضایت این باشگاه شد. مجیدی در آن روز چندین بار به استقلال بازگشته و امروز سرمربی این تیم است که باید شاگردانش را به فجر بفرستد.

پس از 22 سال به خاطره برگردید

فرهاد مجیدی قرار است این هفته با شاگردانش به یادگار به میدان برود. فجر سپاسی امسال پس از سال ها دوری از لیگ برتر به دسته اول فوتبال ایران بازگشته و همچنان در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم ها است. مجیدی پس از این دیدار جنجالی فرصت حضور در ورزشگاه حافظیه و بازی برای استقلال در آن ورزشگاه را پیدا نکرد و امروز پس از گذشت 22 سال دوباره به آن ورزشگاه بازمی گردد. ورزشگاهی که قطعا خاطرات تلخ گذشته را در ذهن فرهاد زنده می کند. سرمربی آبی ها در حال حاضر انگیزه زیادی برای کسب چهارمین پیروزی تاریخ استقلال در لیگ برتر با پشتوانه 3 پیروزی متوالی از 3 بازی ابتدایی لیگ دارد و همچنین انگیزه هایی برای انتقام از بازی 22 سال پیش دارد. از سال 1357 این هفته از دهه فجر یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید