سرمربی سرشناس فوتبال آسیا در آستانه توافق با ایران است

دومنیکو تدسکو مربی معروفی است که هفته گذشته نامش دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی بلژیک مطرح شد. سرمربی مشهوری که هدایت تیم هایی مانند لایپزیگ، شالکه و اسپارتاک مسکو را در کارنامه خود دارد و با توجه به اینکه با هیچ تیمی قرارداد نداشت، می تواند گزینه ایده آلی برای هر تیم ملی باشد.

او در هفته های گذشته با مدیریت فدراسیون فوتبال مذاکره کرد و پیشنهاد ایران را دریافت کرد. اما درست مثل جولن لوپتگی، سرمربی ولورهمپتون انگلیس که قرار بود قبل از مارک ویلموتس هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد، در نهایت پیشنهاد بهتری را پذیرفت و راهی بلژیک شد تا ماجراجویی جدیدی را در فوتبال خود آغاز کند. تدسکو از طریق یک ایجنت به فوتبال ایران معرفی شد و می تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد.

در عین حال با وجود صحبت هایی که درباره قطعیت انتخاب سرمربی تیم ملی از بین گزینه های خارجی مطرح می شود، همچنان احتمال انتخاب یکی از محبوب ترین گزینه ها به عنوان سرمربی تیم ملی وجود دارد. یکی از اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون انتخاب سرمربی تیم ملی را به دوی ماراتن تشبیه کرد که برنده آن می تواند با اختلاف بسیار کمی به فینال راه یابد.

در این شرایط نکات مختلفی مورد توجه هیات رئیسه و رئیس فدراسیون است. نکته اول شناخت ایران، نکته دوم سن و جوانی مربی و نکته سوم رفتار مالی احتمالی این سرمربی پس از عقد قرارداد با ایران است. این قول را بدهند که دعواهای مالی را به ارگانی مثل فیفا نبرند و از شرایط کار در ایران مطلع باشند.

در گذشته مربیانی مانند کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ با وجود مشکلاتی که به وجود آمد هرگز ناراحتی خود را به بدن دیگری نبردند و در نهایت به جز آخرین قرارداد سعی کردند مشکلات خود را با فدراسیون و باشگاه های ایران حل کنند.

در حال حاضر فدراسیون فوتبال 2-3 گزینه اصلی را بررسی می کند که با توجه به بحث داغ سرمربی تیم ملی به نظر می رسد بر سر یکی از آنها به اجماع نهایی برسد. اما اگر این موضوع کمی طولانی شود و توافقات به نتیجه نرسد، ممکن است بحث سرمربی موقت وارد دستور کار فدراسیون فوتبال شود. از جمله چهره هایی که پیش از این سرمربی تیم ملی بوده اند. حداقل 3 مربی حاضر به هدایت موقت تیم ملی مانند تیم ملی برزیل و حتی کره جنوبی هستند تا در فضایی بهتر، صبورانه و بدون عجله سرمربی تیم ملی در خردادماه برای فیفا انتخاب شود. .

فدراسیون همچنین یک گزینه مطرح در فوتبال آسیا را زیر نظر دارد و شاید فوتبال ایران مربی ای داشته باشد که از انتخاب او کاملا راضی باشد. با توجه به اینکه مذاکرات هنوز رسمی نشده، فعلا از ذکر نام مربیانی که فدراسیون در مورد آنها صحبت می کند خودداری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید