سریال معروف «سیمافیلم» چطور؟


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879318

سریال سیما فاخر 4 آخرین مراحل تولید را پشت سر می گذارد. سه سریال «حضرت موسی (ع)»، «سلمان فارسی» و «یس سربرون» تاریخ را ورق می زنند و «طلاق» نیز به مسائل روز اقتصادی و اجتماعی می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آثار ضبط شده سیما فیلم شامل چند اثر معروف از جمله امام علی (ع)، معمای شاه، در چشم باد، تنهاترین سردار، کیف انگلیسی، یوسف پیامبر و … است. این سریال در حال حاضر چهار سریال در دست تولید دارد که تاریخ انتشار آن ها هنوز اعلام نشده است. دو سریال «جشن بازمانده» و «طلاق» در مراحل پایانی تولید هستند و مطمئنا چند سال زودتر از دو سریال دیگر پخش خواهند شد.

در زیر مروری داریم بر چهار سریال که در بدو ورود حال و هوای آنتن تلویزیون را عوض می کند.


تکمیل سه گانه امام علی (ع) و وکالتنامه


ba474160 43f9 4785 9bb5 52cacf2f1ffa خبر خاکستری

اهمیت سریال سلمان فارسی به کارگردانی دیوید میرباقری به این موضوع برمی گردد که او بخشی از تاریخ اسلام را روایت می کند و ابعاد زندگی یک قهرمان کاملا ایرانی را به مخاطب ارائه می دهد.

سریال سلمان فارسی محصول مرکز سیما فیلم است که به زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی دوست ایرانی پیامبر اسلام می پردازد و ایران دوره های ساسانی، بیزانسی و حجاز را به نمایش می گذارد.

فیلمبرداری سلمان فارسی حدود پنج سال طول می کشد. بازیگران ایرانی و خارجی از یونان، مراکش و تونس در آن بازی کردند.

داود میرباقری به همراه بازیگران سریال سلمان فارسی پس از شاهرود، جلفا، سینما نور کم، ساحل مازندران و جزیره کشم اکنون در شهر غزالی قرار دارد و به کار تصویربرداری خود ادامه می دهد.

همزمان با فیلمبرداری قسمت های پایانی فصل بیزانس در شهر غزالی، ساخت تجهیزات سینما غزالی و ساخت دکورهایی در مناطق مورد تایید گروه سازنده در حال انجام است.

سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری ساخته شده است.

فیلمبرداری این سریال از زمستان 1399 در کویر شهداد کرمان و جزیره کشم آغاز شد که با شیوع ویروس کرونا به مدت چهار ماه فیلمبرداری متوقف شد. سرانجام فیلمبرداری این سریال در 9 مرداد 1400 با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی در شهرک سینمایی شاهرود و نور از سر گرفته شد.

این سریال زاویه ای دیگر از تاریخ اسلام را به تصویر می کشد و در ادامه دو اثر دیگر کارگردان، سریال امام علی (ع) و مختارنامه است که زندگی سلمان فارسی دوست ایرانی پیامبر اسلام را روایت می کند. سه مرحله

این سه دوره شامل تولد و جوانی او در ایران باستان ساسانی، مهاجرت به بیزانس و مسلمان شدنش در حجاز است.

تعداد بازیگران این سریال نیز مانند کارهای قبلی میرباقری زیاد است و 1500 شخصیت در سریال وجود دارد. علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، مجید مظفری، احترام برومند، علی دهکردی، چنگیز جلیلوند، سیامک اطلسی، امین شیردره، مهدی فگیم و هیشا. برخی از بازیگران این سریال هستند.


سریال حضرت موسی (ع) در ایستگاه فیلمنامه و انتخاب بازیگر


6740ffe0 ca04 492f b697 0932797918b5 خبر خاکستری

در حال حاضر سریال حضرت موسی (ع) معروف به موسی کلیم الله مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگر را پشت سر می گذارد. فیلمنامه این اثر را مرحوم فرج الله سلحشور نوشته و در ابتدا قرار بود جمال شورجه کارگردانی کند اما به دلیل بیماری کارگردانی این اثر فاخر بر عهده ابراهیم خاتمی کیا بود.

ابراهیم خاتمیکیا طی یک سال و نیم گذشته بازنویسی فیلمنامه سریال موسی (ع) را آغاز کرد و تاکنون 30 قسمت از این سریال، بیش از 60 قسمت، به طور کامل بازنویسی شده است.

تیم کارگردانی سریال موسی (ع) تاکنون بین هزاران بازیگر و علاقه مند به بازیگری برای بازی در این سریال تست زده است که تعداد زیادی بازیگر از بین آن ها انتخاب می شوند.

از یک سال گذشته با ایجاد 10 کارگاه بزرگ چوب، آهن، دوخت لباس های تاریخی و … تجهیزات صحنه در حال ساخت و آماده سازی است. همزمان با این کار، طرحی سه بعدی از دکورهای حجیم سری ساخته شد.

وحدت ادیان الهی هدف اصلی سناریویی است که می تواند جهان را به سوی توحید سوق دهد. داستان از قبل از تولد حضرت موسی (ع) و پس از رحلت حضرت یوسف (ع) شروع می شود.

آخرین خبر از این سریال تغییر تهیه کننده سریال حضرت موسی (ع) در اواسط مراحل پیش تولید است. در حالی که پیش از این سید احمد میرعلایی تهیه کنندگی این سریال را بر عهده داشت، به سید محمود رضوی سپرده شد.


تحلیل مفاسد اقتصادی در سریال طلاق


ad9c1739 21f4 4cf8 9e87 69f618db0433 خبر خاکستری

سریال طلاق به کارگردانی ابوالقاسم طالبی یکی از مهم‌ترین آثار تلویزیونی مرکز سیمافیلم است. ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم عجله ها و پرستوها بازگشتند، داستانی در هم تنیده را طراحی و نوشته است که به موضوعات اجتماعی می پردازد و با نگاهی به مفاسد اقتصادی ساخته شده است. داستان سریال وارد زندگی افراد تصاحب شده می شود و به موضوع آقازاده ها نیز می پردازد.

برخلاف تصور عمومی، سریال درباره مشکلات خانوادگی نیست، بلکه درباره مسائل اجتماعی بحث برانگیز و درام سیاسی درباره فساد اقتصادی است.

تهیه کننده و کارگردان سریال طلاق ترجیح داده در مورد موضوع و تاریخچه این سریال صحبتی نکند.

تحقیقات و فیلمنامه نویسی این سریال از خرداد 95 آغاز شد و فیلمبرداری آن از سال 1377 آغاز شد.

از بازیگران این سریال می توان به مجید واشگانی، علیرام نورایی، جعفر دهگان، محمدرضا رهبری، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری و … اشاره کرد.


سفر به دوران پیش از مشروطه با «جشن سربرون»


c7f82d4b 7ed3 4b92 9801 cd71030d9c89 خبر خاکستری

سریال 45 قسمتی «جشن سربانون» به تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی ساخته شد. این مجموعه تاریخی به سفارش سیما فیلم و روایتگر دوران پیش از مشروطه است.

فیلمبرداری این اثر از مهرماه 1377 در منطقه شهریار آغاز و در دی ماه سال گذشته در شهر غزالی به پایان رسید.

عوامل این مجموعه در حال حاضر مشغول کار بر روی پست پروداکشن هستند که شامل صدا، موسیقی، جلوه های ویژه و تصحیح رنگ است.

حسین مجوب، محمود پاکونیت، لاله اسکندری، فارک نعمتی، کاسم زارع، میرطاهر مظلومی و رامین ناصر نصیر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

جمع آوری تمام بخش ها در حال حاضر کامل شده است. اما زمان پخش این سریال هنوز اعلام نشده است.

این سریال دارای پنج قسمت است که شرایط و فضای ایران را در دوران مشروطیت و روی کار آمدن رضاخان نشان می دهد و به تدریج وارد سال 1320 و وقایع تاریخی آن دوره می شود.

تاریخچه این جشن چنین است: بهادر کدایی از ایل بوسان رقابت و مخالفت دیرینه ای با کدایی از ایل همسایه سرخو دارد. مدتی است که آتش کینه خاموش شده است، تا اینکه سرهو با اطمینان از دختری زیبا، جوان و مشهور جهانی درخواست می کند. بدون اینکه بداند جهان وطنی به موقع با پسر عمویش ازدواج می کند. بهادر به شدت با این ارتباط مخالف است. جانبازان مجروح شده اند. هر دو قبیله از خدای خود حمایت می کنند. درگیری بالا گرفت و بهادر تلاش بزرگی را آغاز کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید