سطح کیفی پرسپولیس کمتر از حد انتظار بود / ما هیچ کاری نکردیم تا نتیجه خوبی داشته باشیم

زمان: 11:31
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776756

مخالفانی که مجهز به دندان هستند نمی توانند با دستان خالی روبرو شوند

این پیشکسوت فوتبال گفت: ما باید در فوتبال خود تغییراتی ایجاد کنیم و رشد فنی داشته باشیم تا با این تیم ها برابر باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید درهشان ، کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس در مورد دیدار دیشب پرسپولیس و الهلال گفت: با نگاهی به کیفیت و زیرساخت های باشگاه ها متوجه می شویم که چه برنامه ای داشتیم و چه سخت افزاری را ارائه کرده بودیم. جایگزینی هر نسلی که از فوتبال ما بیرون می آید بسیار دشوار است. هر باشگاه در طول سال چندین مربی خود را تغییر می دهد و ثابت نیست. چگونه انتظار دارید کیفیت فنی باشگاه ها بالا باشد تا نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد و به فوتبال کشور کمک کند؟ 3 یا 4 باشگاه ما در بالای جدول قرار دارند و سایر باشگاه ها برای ورود به لیگ مشکل دارند. باید اعتراف کنیم که کاری نکرده ایم که نتیجه خوبی برای فوتبال کشور داشته باشد.

وی با اشاره به بیستمین سال حضور در لیگ برتر تاکید کرد: فصل بیستم حرفه ماست اما هنوز مشکلات مالی و بدهی بازیکنان خارجی داریم. تا زمانی که این مشکلات وجود داشته باشد ، ما قادر نخواهیم بود از بازیکنان خوب بسازیم و بیرون بیاییم. همه این بازیکنان نیز استعداد درونی داشتند و به تنهایی بزرگ شدند. اگر همینطور ادامه دهیم ، فقط رویدادهای ما را جلو می برد.

وی افزود: عربستان در چند سال گذشته بسیار سقوط کرده است و اکنون با اقتدار در میادین حضور دارد. این سرمایه گذاری باشگاه ها ، زیرساخت های خوب و مدیریت ثابت را نشان می دهد. همه این موارد با هم کار می کنند. تا زمانی که بحث زیربنایی و فنی باشگاه را توسعه ندهیم ، نمی توانیم در 20 سال آینده به قهرمانی آسیا نزدیک شویم.

درهشان درباره بحث فنی دیشب گفت: تیمی که در زمین بهتر بازی می کند مستحق برد است. تیم پرسپولیس به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی از نظر بدنی در وضعیت مناسبی قرار نداشت. حریف بعد از 6 مسابقه به سراغ ما آمد. فاصله بین آمادگی جسمانی تیم حریف بسیار مشهود بود. بازیکنان تأثیرگذار زیادی در الهلال وجود دارند. در فوتبال حرفه ای ما نیز دوست داریم یک بازیکن تأثیرگذار داشته باشیم ، اما با چه پول و قیمتی؟ ما نمی توانیم با دست خالی مقابل مخالفانی که تا دندان آماده شده اند برویم. من فکر می کنم بازیکنان ما خوب هستند ، اما دیروز روز خوبی برای آنها نبود. سطح کیفیت پرسپولیس بسیار کمتر از حد انتظار بود.

این پیشکسوت فوتبال بازی الهلال را اینگونه ارزیابی کرد: الهلال خیلی خوب شروع کرد و با پیراهن قرمز هوادارانش و یک بازی خوب را به تیم پایتخت تحمیل کرد. همه آمارها نشان می دهد که الهلال عربستان بهترین تیم زمین است. درست است که پرسپولیس در لیگ ما در سطح بالایی بازی می کند ، اما اگر به گذشته نگاه کنیم ، می بینیم که سطح کیفیت ما پایین تر است. ما باید در فوتبال خود تغییراتی ایجاد کنیم و از نظر فنی رشد کنیم تا با این تیم ها برابر باشیم.

درخشان که با رادیو ورزش صحبت می کرد ، در پایان حضور ایرانیان صحبت کرد AFC و عدم حضور تیم های سعودی در این کشور گفت: اگر ج AFC بنشینید و کسی باشید که بتواند از ما محافظت کند ، چرا ما را قبول ندارید؟ اینها مسائلی است که در رهبری و فدراسیون فوتبال وجود دارد و ما باید بتوانیم موقعیت خود را در آسیا تقویت کنیم. ما یک کشور بسیار بزرگ با فرصت های زیاد هستیم که متأسفانه در حکومتداری شکست خورده است و امیدوارم در سالهای آینده به این کاستی ها رسیدگی شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید