سفر رئیس جمهور به روسیه نشانه موفقیت یک ایرانی قدرتمند است

ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802212

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور به روسیه را پیامی موفقیت آمیز برای یک ایرانی قدرتمند خواند و گفت: وزیر امور خارجه کشورمان پس از این سفر به آیت الله رئیسی باید با سایر طرف ها نیز دیدار کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله حضرت پور در گفت و گو با اروم نیوز با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به روسیه گفت: معتقدم هر گونه مشورت و مذاکره در راستای مذاکرات هسته ای مطلوب است که عمدتاً کار وزارت امور خارجه است. بیایید قبل از حضور در میز مذاکره با کشورها، چه شرقی و چه غربی صحبت کنیم.

وی افزود: اینکه سیاست های روسیه و چین به سیاست های ما نزدیک است و روابط خوبی بین این کشورها و ما وجود دارد مثبت است، اما مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد نیز نشان داد که در برخی موارد منافعی دارند. «البته آنها فکر می کنند کشورشان به نفع ایران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت این سفرها خوب است. معتقدم پس از این سفر آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه کشورمان باید به تنهایی با کشورهای دیگر دیدار داشته باشد. زیرا در هر صورت دیدگاه چین و روسیه مذاکرات مهم و انقلابی است.

حضرت پور با تاکید بر نقش مهم روسیه و چین گفت: نقش این دو کشور در مذاکرات نیز سازنده است و به گفته اعضای تیم مذاکره کننده حداقل این دو کشور مانند اروپایی ها آلزایمر ندارند.
وی گفت: واضح است که آمریکایی ها طرف مذاکره بودند و خروج آنها از برجام یک تخلف بین المللی است.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس تصمیم گرفت: «ما شاهد چرخش در توسعه اقتصادی جهان هستیم. من معتقدم به دلیل اصول اساسی انقلاب اسلامی حتی در صورت توافق، پس از توافق، غرب به طور نامحسوسی برای توسعه اقتصادی ایران سنگ تمام خواهد گذاشت.»

حضرت پور با اشاره به اهمیت روابط تجاری ایران گفت: توافق لازم است، عادی سازی روابط بین المللی ایران، باز شدن کانال های تجاری مهم است. اما معتقدم حتی پس از توافقات، ایران از این فرصت برای گسترش فعالیت های اقتصادی با غرب استفاده خواهد کرد، همانطور که سفر آقای رئیسی به روسیه همزمان با سفر وزیر امور خارجه به چین نشان می دهد.

او گفت: «وقتی توافقی وجود ندارد، حتی شرقی‌ها از انجام هرگونه تجارت خودداری می‌کنند، بنابراین این توافق برای روابط ما با مشرق زمین حیاتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید