سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802262

امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه استان زنجان با بیان اینکه پیامبر اسلام ختم خدمت به بصیرت و هدایت بود، گفت: پیامبران برای هدایت مردم آمدند و هر کدام کتابی برای هدایت مردم ارائه کردند. عقل مردم..

وی با بیان اینکه پیامبر بعدی مطالبی را که پیامبر پیشین مطرح کرده بود تکمیل کرده است، گفت: کامل ترین برنامه ها از سوی پیامبر اسلام به جامعه و بشریت ارائه شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام خیرات و رحمت و برکات الهی که وجود داشت به یکباره نصیب پیامبر اسلام شد، تصریح کرد: پیامبران مانند همه انسان ها هستند و تنها تفاوت آنها در وحی خداوند به آنهاست.

وی با بیان اینکه هدایت با دو چیز ممکن است یکی تدبیر و دیگری وجود پاسداران نگهبان و دفاع از این نقشه است، گفت: قرآن یک برنامه کامل برای انسان است و پیامبر اسلام یک برنامه کامل است. الگویی برای همه انسانها

آیت الله خاتمی با اشاره به حدیث سکلین ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرمود: من دو چیز گرانبها و بی بدیل را در میان شما می گذارم و می روم که قرآن و اهل بیتم (ع) هستند. افزود: اگر از این دو پیروی کنید هرگز فریب نخواهید خورد.

وی با اشاره به حدیثی از امام بکر (ع) افزود: امام بکر (ع) می فرماید: پیامبر اسلام خاتم بزرگی است تمام نشدنی و تمام نشدنی.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه 11 امام معصوم(ع) از نسل حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) هستند، افزود: ائمه حافظان قرآن و سنت پیامبر(ص) هستند. sas).

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرمایند: خواهش می کنم روزی یک سال در ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: هیچ پیامبری در مرتبه خود محقق نمی شود مگر با اقرار به عظمت و برتری فاطمه(س).

آیت الله خاتمی با بیان اینکه همه انبیا گفته اند که پایان تاریخ عاقبت بخیر است، گفت: همه انبیا می گفتند یک نفر از خاندان پیامبر خاتمی می آید و دنیا را پر از عدل می کند.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلام مرد و زن بودن به خودی خود ارزشی ندارد گفت: نگاه اسلام این است که در انسانیت با هم برابرند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن می فرماید: تو را یک پدر و مادر آفریده است، ادامه داد: مرد بودن یعنی باتقوا و صالح بودن و در راه راست بودن.

وی با بیان اینکه مادری جایگاه خود را دارد، افزود: در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حوادث پس از انقلاب جایگاه مادر بهتر و بیشتر نشان داده شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه همه قهرمانان، علما، مردان پاک و آزاده در دستان مادران مؤمن تربیت شده اند، گفت: 3535 شهید از استان زنجان در دستان مادران شهدا تربیت شدند و این شهدا قهرمانانه ایستاده اند.

وی با بیان اینکه کمتر از زنان شهدا نام برده می شود، افزود: برخی از این همسران یکی دو ماه است که ازدواج کرده اند اما نه زنان و نه مادران مخالف اعزام رزمندگان به جبهه ها و دفاع مقدس نیستند. اما آنها را همراهی می کند.”

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جامعه شناسان می گویند هر جا مرد موفقی حضور داشته باشد باید بداند که زن در پشت صحنه نقش داشته است، افزود: در موفقیت مرد، همسر و مادر یا هر دو نقش دارند.

وی با بیان اینکه بیستمین روز جمادی الثانی سالروز ولادت امام خمینی (ره) است، گفت: امام خمینی (ره) بزرگترین انقلاب را از زمان غیبت کبرا به وجود آورد و 43 سال است که این انقلاب در مقابل آن ایستاده است. دشمنان قسم خورده

آیت الله خاتمی با اشاره به ششمین باخمن در سال 1360 گفت: ششمین باخمن یکی از روزهای حماسه نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از سقوط شهر آمل به دست فداییان و کمونیست ها باید این منطقه را آزاد شده و آمریکا آنها را به رسمیت شناخت، ادامه داد: آنها می خواستند سرطان ایجاد کنند اما نتوانستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به روسیه گفت: این سفر رئیس جمهور یک اقدام دیپلماتیک است و آن را به فال نیک می گیریم.

وی گفت: ما باید با همه دنیا رابطه داشته باشیم، به جز کسانی که با ما در حال جنگ هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید