سفیر ایران در بغداد: مذاکرات بعدی تهران-ریاض به منزله بازگشایی سفارتخانه ها است.

سفیر ایران در بغداد: مذاکرات بعدی تهران-ریاض به منزله بازگشایی سفارتخانه ها است.

سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان گفت: در پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیئت های دو کشور برگزار شد، نقشه راه آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مورد توافق قرار گرفت. . هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که پس از جلسه روز پنجشنبه مورد توافق قرار گرفت و به نقشه راه آینده تبدیل شد.

ایرج مسجدی در پاسخ به این سوال که آیا سفارتخانه های دو کشور بازگشایی می شود یا خیر، گفت: روند مذاکرات آینده مشخص می کند که موضوع بازگشایی سفارتخانه ها محقق می شود یا خیر و این به مذاکرات بعدی بستگی دارد.

مسجدی افزود: در دور آخر مذاکرات، داشتن چارچوبی برای توافق در مورد آینده که به دست آمده، برای طرفین مهم بود و این معیار مثبتی است که مسیر آینده را برای هر دو طرف روشن می کند.

مسجدی به توافق مشترک ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: یکی از این قراردادها «اعتمادسازی» است.

وی افزود: دوم «اقدامات و همکاری‌های دوجانبه» مانند حج و موضوع سفارت‌های دو کشور و سوم «مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی» است.

موضوع عادی سازی منجر به شرکت بیشتر عراقی ها در روز قدس می شود

سفیر ایران به موضوع روز جهانی قدس و اهمیت آن در عراق اشاره کرد و گفت: عراقی ها هر ساله در روز جهانی قدس برنامه های مختلفی در سطوح مختلف برای محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارند. «امسال برنامه های مختلفی در شهرهای مختلف برگزار می شود که از آن جمله می توان به برنامه جمعه شب مجلس اعلای عراق و ده ها برنامه دیگر اشاره کرد.

ایرج مسجدی ادامه داد: قطعا مردم عراق و بسیاری از جوامع و سازمان های عراقی در جشن روز قدس شرکت خواهند کرد.

مسجدی به موضوع اخیر طرح سازش و معرفی آن در منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع منجر به حضور پررنگ مردم عراق در راهپیمایی ها و اجتماعات روز جهانی قدس برای محکومیت سازش و جنایات اخیر می شود. صهیونیست ها در مسجد الاقصی.

دیدگاهتان را بنویسید