ما در دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد شرکت خواهیم کرد

ساعت: 06:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794491

وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از دیدارها و رایزنی های اخیر خود با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که به ایران سفر کرده بود منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیر عبداللهیان نوشت: روز پنجشنبه پس از دیدار و گفتگو با همتای عراقی خود آقای فؤاد حسین، در نشست خبری مشترک با ایشان شرکت کردم و رایزنی ها را توضیح دادم.

وزیر راه و شهرسازی ایران هفته آینده به بغداد سفر می کند و مصمم هستیم که راه آهن شلمچه – بصره در اسرع وقت به بهره برداری برسد. این امر به افزایش تردد اتباع دو کشور و ترانزیت و تبادل کالا بین ایران و عراق کمک می کند.

ما در مورد لغو روادید مشترک صحبت کردیم. ما در ایران آمادگی داریم تا لغو روادید مشترک بین دو کشور را با به نتیجه رساندن بحث لغو روادید هوایی اجرا کنیم. ایران در حال آماده سازی برای لغو روادید مشترک با عراق است. وزیر امور خارجه عراق و کارکنان مربوطه در هیئت همراه باید موضوع را زیر نظر داشته باشند.

در مورد وضعیت افغانستان نیز صحبت کردیم. ما در خصوص آخرین تحولات مبارزه با تروریسم و ​​داعش در عراق و سوریه و همچنین آخرین تحولات مذاکرات هسته ای 1+4 ایران در وین گفتگو کردیم. ما در حال رایزنی با وزیر و مقامات ارشد عراقی در مورد مذاکرات هسته ای هستیم.

با تلاش آقایان فواد حسین و مصطفی الکاظمی (نخست وزیر عراق) در دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. من از دولت عراق برای کمک به رفع سوء تفاهم ها و بازگشت روابط بین ایران و عربستان سعودی به حالت عادی تشکر می کنم.

روابط ایران و عراق در همه زمینه ها در هم تنیده، فعال و پر جنب و جوش است. تعداد شهروندانی که به صورت سیاحتی یا زیارتی بین دو کشور تردد می کنند سالانه بالغ بر چهار میلیون نفر است و این آمار استثنایی در روابط دو کشور است. به طور کلی روابط در همه زمینه ها به خوبی در حال توسعه است. روابط تهران و بغداد به معنای واقعی کلمه در تمام سطوح استراتژیک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید