مذاکرات بغداد و ریاض درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838358

پس از اعلام پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان، وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی خود درباره پیشرفت مذاکرات گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود همتای سعودی خود در مغرب در مورد مذاکرات تهران و ریاض گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین در این دیدار تاکید کرد که بغداد تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و از روابط خود برای ایجاد فرصت مناسب برای توافق تهران و ریاض استفاده خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، دو وزیر در خصوص روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در زمینه‌های خاص بحث و تبادل نظر کردند و بر ادامه مذاکرات تاکید کردند. [میان تهران و ریاض] آنها تاکید کردند که از بغداد شروع شده است.

دو طرف همچنین بر نیاز به راه حل های مسالمت آمیز برای تضمین امنیت، ثبات و همکاری برای صلح و توسعه تاکید کردند.

ایران و عربستان سعودی در پی قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در ژانویه 2015، مذاکرات امنیتی را در فروردین 1400 آغاز کردند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد. به گفته فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، گفت وگو بین سرویس های امنیتی دو کشور صورت گرفت. دور پنجم مذاکرات در اوایل ماه مه در بغداد برگزار شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در سوم اردیبهشت 1401 از برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در روز پنجشنبه 10 اردیبهشت 1401 در بغداد در فضایی بسیار مثبت خبر داد و اعلام کرد که دو هیأت دیگر به مسائل منطقه رسیدگی خواهند کرد. و همچنین روابط دوجانبه و امنیت منطقه خلیج فارس صحبت می کند.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، که پیشتر گفته بود دولتش تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصت مناسب برای تفاهم بین ایران و عربستان سعودی انجام خواهد داد، در بیانیه ای در 4 مه گفت که مذاکرات مثبت بوده و از دور جدید مذاکرات خبر داد. مذاکرات دو کشور در بغداد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید