احمد خاتمی: جدایی دین از سیاست به منزله انکار امام علی (ع) است.

احمد خاتمی: جدایی دین از سیاست به منزله انکار امام علی (ع) است.

روز جدید نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با اشاره به اینکه برخی راه را برای جدایی دین از سیاست هموار می کنند، گفت.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در دوازدهمین اجلاس جامعه مدرسین و طلاب در قم گفت: امروز هم افراد پرورش یافته فورکان در کشور می نویسند و فعال هستند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: علمای فورکان دشمن اسلام نیستند، اما به فقه اسلامی اعتقادی ندارند و در بعد فردی حکم و اعتقاد به اسلام ندارند. اگر امام راحل نبود، اینها انقلاب را به آمریکا می آوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام راحل به مهندس مهدی بازرگان یادآور شد: دولت بازرگان حدود 9 ماه بر سر کار بود اما فرهیختگان این جریان همچنان حضور دارند. وی بر جدایی حوزه های علمیه از سیاست و بازگشت علم مردمی تاکید کرد، در حالی که نفی دین از سیاست از مشی های رضاحانی و مساوی با انکار امام علی (ع) است.

وی ادامه داد: این افراد استدلال خود را مبتنی بر عقاید شیخ عبدالکریم حائری است که از سیاست گریزان بود، در حالی که اثبات دوری این عالم دینی از سیاست قابل اثبات نیست زیرا شرایط زمانه نیز همین پرسش ها را ایجاب می کرد.

وی افزود: مردم در ایران به دنبال تفکر رضاحانی برای جدایی دین از سیاست هستند، حوزه علمیه یک نهاد سیاست خارجی است اما جدایی حوزه از سیاست خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هشدار داد.

خاتمی با اشاره به جهاد تبیینی خاطرنشان کرد: جهاد تبیینی یکی از مهم ترین انواع جهاد است که مهمترین جلوه آن در جهاد فرهنگی است.

وی افزود: قرآن کریم رسالت انبیا را تبیین بیان می کند و دستور جهاد تبیینی ناظر به روشنگری و مسائل مهمی است که باید گفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: جهاد تبیینی دو ویژگی ثبوت و منکر دارد و ما نمی توانیم در این راستا مواردی را ثابت کنیم اما ایشان نسبت به انکار برخی دیگر بی تفاوت بودند.

دوازدهمین اجلاس جامعه مدرسین و علمای تصنیف با شعار «رسالت حوزه های علمیه در دستیابی و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب» با ویدئو کنفرانس رئیس جمهور در کوم برگزار می شود.

چهار کمیسیون: «مأموریت حوزه های علمیه ایجاد نظام معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «مأموریت حوزه های علمیه دستیابی به خودسازی، فرهنگ، جامعه پذیری و تهذیب»، «مأموریت حوزه های علمیه ترویج و اجرای اقتصاد مقاومتی و معیشتی «و» به همین منظور مأموریت سمینارها برای استفاده از فرصت ها و مقابله با چالش ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید