سفیر ایران در چین درباره بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان: زمان مشخص است اما نمی‌توان جزئیات را اعلام کرد/ چین هم میزبان و هم تصمیم‌گیرنده بود.

سفیر ایران در چین درباره بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان: زمان مشخص است اما نمی‌توان جزئیات را اعلام کرد/ چین هم میزبان و هم تصمیم‌گیرنده بود.

محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین در خصوص بیانیه مشترک ایران و عربستان گفت: این بیانیه در ادامه توافق صورت گرفته است و توافق صورت گرفته به زودی سفارتخانه های دو کشور را بازگشایی می کند. وی در خصوص زمان افتتاح نمایندگی ها گفت: زمان آن مشخص شده است اما نمی توان جزئیاتی را اعلام کرد. کشاورز زاده در خصوص نقش چین گفت: چین هم میزبان و هم تصمیم گیرنده بود و چینی ها تمام تلاش خود را کردند. در واقع آنها به هر دو طرف اجازه دادند تا مذاکرات خود را انجام دهند و میزبانان بسیار خوبی بودند.

محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین در خصوص بیانیه مشترک ایران و عربستان گفت: این بیانیه در ادامه توافق صورت گرفته است و توافق صورت گرفته به زودی سفارتخانه های دو کشور را بازگشایی می کند.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترک دو کشور گفت: این بیانیه در ادامه یک بیانیه بود. توافقی که حاصل شد و توافقی که به زودی توسط سفارت‌های دو کشور باز می‌شود، بازگشایی می‌شود و روابط عادی می‌شود.

وی در خصوص زمان افتتاح نمایندگی ها گفت: زمان آن مشخص شده است اما نمی توان جزئیاتی را اعلام کرد.

کشاورز زاده در خصوص نقش چین گفت: چین هم میزبان و هم تصمیم گیرنده بود و چینی ها تمام تلاش خود را کردند. در واقع آنها به هر دو طرف اجازه دادند تا مذاکرات خود را انجام دهند و میزبانان بسیار خوبی بودند.

وی ادامه داد: پس از گذشت 3 سال از کرونا، اکنون پکن به یکی از مهمترین مراکز دیپلماتیک جهان تبدیل شده است و بسیاری از مقامات بلندپایه کشورها به اینجا سفر کرده اند و اکنون رئیس جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا در اینجا حضور دارند. .

سفیر ایران همچنین گفت: چین به عنوان مرکز گفت‌وگو و دیپلماسی مطرح می‌شود و به نوعی باید گفت که چین به تدریج اشتباهات آمریکا را در منطقه جبران می‌کند. به عنوان مثال، موضوع صلح روسیه و اوکراین یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر مورد بحث قرار می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید