سفیر مسکو در سازمان ملل: اروپایی ها به دنبال تجزیه روسیه هستند

سفیر مسکو در سازمان ملل: اروپایی ها به دنبال تجزیه روسیه هستند

واسیل نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: لهستان و کشورهای بالتیک به دنبال تقسیم روسیه و کنترل منابع طبیعی آن هستند.

مهر: نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که لهستان و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال تجزیه روسیه هستند.

به گزارش تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به دنبال تقسیم روسیه و کنترل منابع طبیعی آن هستند.

نبنزیا در این رابطه گفت: لهستانی ها و دیگر جوانان اروپایی دیگر حتی سعی نمی کنند برنامه های خود برای تجزیه روسیه و تصرف منابع طبیعی آن را پنهان کنند.

نبنزیا همچنین در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت: کشورهای اروپایی، متحدان آمریکا، به چیزی کمتر از آسیب رساندن و تضعیف روسیه فکر نمی کنند و اروپایی ها همیشه فروپاشی روسیه را مد نظر داشته اند.

کمتر از ده روز پیش، نبنزیا گفت که به دلیل موانع غربی، صادرات مواد غذایی روسیه به سایر کشورها همچنان با اختلال مواجه است. «واسیلی نبنزیا» دیپلمات ارشد روسیه دلیل این مشکل را اینگونه دانست که توقیف و مجوزهای کلی صادر شده از سوی کشورهای غربی برای کالاهای روسی جعلی بوده و اجازه صادرات محصولات از این کشور را نمی دهد.

نبنزیا همچنین یادآور شد: بیش از نیم سال از تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل می گذرد، اما حتی یک غله (غذا) و تقریباً هیچ کودی از این مسیر صادر نشده است. به گفته این دیپلمات روس، این مشکل در حالی رخ می دهد که همه اذعان دارند که تقاضا و نیاز به محصولات روسی وجود دارد.

نبنزیا با انتقاد از رویکرد تحریم‌های کشورهای غربی علیه مخالفان خود گفت: تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی غرب علیه روسیه در سطح بی‌سابقه‌ای مانع تحقق این هدف شده است.

لازم به ذکر است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ ژوئیه در استانبول سند «انتقال ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده ها کشتی با غلات اوکراینی با عبور از تنگه های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرد که غلات صادر شده از بنادر اوکراین عمدتاً به مقصد قاره اروپا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید