سقفی برای خودم نمی بینم/ مسابقات جهانی هیچ وقت کم نیست


ساعت: 19:17
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900498

دارنده مدال طلای آزاد ایران در مسابقات جهانی گفت: سقفی برای خودم نمی بینم و تا جایی که بتوانم مبارزه می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران قاسم پور در خصوص نتایج کشتی آزاد در مسابقات جهانی صربستان گفت: کسانی که ورزش را می فهمند می دانند که کسب 7 مدال از 9 وزن رکورد و نتیجه خوبی است هرچند که نتایج می توانست بهتر باشد. درست است که مردم از کشتی انتظار زیادی دارند، اما کشورهای دیگر هم کار می کنند.

دارنده مدال طلای وزن 92 کیلوگرم سبک آزاد جهان گفت: آنالیز حریف آمریکایی‌اش چقدر به او کمک کرد تا مدال را کسب کند: «چیزهای کوچکی در یک مبارزه حساس وجود دارد که می‌تواند یک برنده یا یک بازنده ایجاد کند». با کادر فنی روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کردم و جواب گرفتم. سال گذشته که با جیدن کاکس مبارزه کردم، نقاط قوت او را می دانستم. ما 3-4 ماه گذشته روی کشتی و حرکاتش با پیمان صادق کار می کنیم تا چیزی از دست ندهم. البته او تاکتیک خود را نیز تغییر داد و تهاجمی جنگید.

قاسم پور در پاسخ به این سوال که سال آینده بازی های جهانی و آسیایی در پیش است که آیا برنامه ای برای تغییر وزن دارد، گفت: در حال حاضر در وزن 92 کیلوگرم می جنگم. من تمرینات خودم را دارم، اما همه چیز به کارکنان بستگی دارد. من یک سرباز هستم و دارم وظیفه خود را انجام می دهم. البته شنیدم حریف آمریکایی ام تا 97 کیلوگرم که وزن المپیک است، رفت.

آزادکار وزن 92 کیلوگرم کشور درباره نقش خانواده اش در موفقیتش به ما گفت: تمام موفقیت هایم را اول مدیون خدا و سپس پدر و مادرم هستم. خانواده ام همیشه کنارم بوده اند، با خنده های من می خندند و با اشک های من گریه می کنند. اگر ناخواسته به خاطر جوانی ام آنها را ناراحت کرده ام، امیدوارم با این مدال ها خستگی آنها را از بین ببرم و خوشحالشان کنم..

وی با اشاره به تفاوت جام جهانی نروژ و صربستان خاطرنشان کرد: جام جهانی هرگز در سطح پایینی نیست. امسال نفرات جدیدی معرفی شدند و کشتی گیران باتجربه ای هم حضور داشتند. فکر می کنم رقابت در سطح بسیار بالایی بود.

قاسم پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امروز در اوج هستید از روزهای سخت خود صحبت کنید، گفت: امیدوارم همه مسئولان در روزهای خوب و بد با ورزشکاران رفیق باشند و در روزهای خوب برای خاطره عکس نگیرند چرا که داریم. ضرب المثلی که می گوید در روزهای خوب دشمن هم در کنار آدم می ایستد. امیدوارم در روزهای بد در کنار ورزشکار باشند و از خدا می خواهم که هیچ ورزشکاری آسیب نبیند. سه سال پیش که مجروح شدم، تنها بودم، پشتم خالی بود و کسی صدایم نمی‌زد. من نه چاپلوس هستم و نه پرحرف، پایم مجروح شده بود و می لنگیدم و کسی نبود که مرا تعقیب کند، اما یکی از مربیان با دیدن وضعیت من به دکتر کیهانی زنگ زد و به من کمک کرد تا درمان را انجام دهم. حتی اگر 50 سال هم بگذرد زحمات این نزدیکان را فراموش نمی کنم.

کشتی گیر طلایی کشورمان با اشاره به اینکه امسال نیز در لیگ حضور خواهد داشت، گفت: با تیمی از قائمشهری قرارداد بستم که امیرمحمد یزدانی و محمد ناهودی ملی پوشان هم تیمی من هستند. لیگ تنها منبع درآمد کشتی گیران است. با توجه به اینکه وزارت ورزش هنوز جوایز سال قبل ما را توزیع نکرده است، لیگ تنها جایی است که کشتی گیران می توانند درآمد کسب کنند..

وی با حضور در برنامه دایره طلایی با اشاره به نقش مربیان مولد بیان کرد: من مدیون همه مربیان هستم و در مقطعی با همه آنها کار کرده ام. حسین نقیبی سال ها مربی من بود و الفبای کشتی را به من آموخت. او همیشه در کنار من بود و من مدیون این مربی هستم. امیدوارم بتوانم زحمات او را با مدال المپیک جبران کنم.

قاسم پور در پاسخ به این سوال که تا کی مبارزه خواهد کرد، توضیح داد: تا زمانی که احساس نکنم بتوانم بجنگم و مثمر ثمر باشم، روی تشک می روم و سقفی نمی بینم. امیدوارم همیشه مثمر ثمر باشم.



دیدگاهتان را بنویسید