گروسی: من هیچ نشانه ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات هسته ای نمی بینم

گروسی: من هیچ نشانه ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات هسته ای نمی بینم

در صفحه توئیتر شبکه الجزیره آمده است: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده است که ما هیچ نشانه ای مبنی بر جدی نبودن ایران در مذاکرات هسته ای خود نداریم.

در همین حال، رافائل گروسی در یک کنفرانس خبری در ژاپن گفت: ما همچنان منتظر توضیح قانع کننده ای از سوی ایران در مورد برخی از فعالیت های اصلی این کشور هستیم.

مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران در آوریل 2021، اندکی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در ایالات متحده و پس از برخی رویدادهای بین‌المللی اخیر، از جمله حمله روسیه به اوکراین و مناقشه تهران، آغاز شد. واشنگتن تعلیق را معلق کرده است. برخی از موضوعات باقی مانده در مذاکرات تا اطلاع ثانوی.

سعيد حاتب زاده، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران اخيرا در نشستي خبري گفت: ما همچنان منتظريم تا واشنگتن به خواسته هاي منطقي و اصولي ايران و متني كه ايران و 1+5 بر سر آن توافق كرده اند پاسخ دهد. ما بر این باوریم که واشنگتن می داند که باید چه کاری انجام دهد تا این توافق در دسترس تر از امروز باشد. او در مسیر درستی حرکت می کند و ابتکارات خوبی روی میز دارد. ما معتقدیم که یک تصمیم سیاسی در واشنگتن گرفته خواهد شد و می توانیم پرونده را ببندیم.

گروسی درباره بحران اوکراین گفت: روسیه در حال اشغال اوکراین از جمله تاسیسات هسته ای آن است. در سفرم به اوکراین از تاسیسات هسته ای این کشور بازدید کردم.

دیدگاهتان را بنویسید