نشانه ای برای استقلالی ها: چیزی به نام ناامیدی در پرسپولیس نمی بینم

نشانه ای برای استقلالی ها: چیزی به نام ناامیدی در پرسپولیس نمی بینم

در روزی که علی شجاعی در سمت چپ خط دفاعی خود قرار داشت، پرسپولیس مقابل صنعت نفت نمایش تهاجمی داشت اما با شکست مقابل شاگردان منصوریان فاصله اش تا بالای جدول را به شش امتیاز افزایش داد.

این باخت موجی از انتقادات و ناامیدی را در میان جمعی از هواداران پرسپولیس به همراه داشت، اما مدافع چپ قرمزها باور ندارد و معتقد است هواداران در کنار بازیکنان و کادرفنی امیدوارند در آینده از باشگاه پیروی کنند و از تیم حمایت کنند. بازی ها و رسیدن به بالای جدول.

وی در گفت و گوی امروز در حالی که به سمت محل تمرین پرسپولیس می رفت به سوالاتی درباره وضعیت پرسپولیس و همچنین شکست در آبادان پاسخ داد. شما در حال خواندن این گفتگو هستید:

* به صنعت نفت باختی و برخی از هواداران فکر می کنند جدا از باخت، نمایش خوبی نداشتی.

طبق آمار و عملکردی که داشتیم مستحق برد با دو گل بودیم اما متاسفانه بی دقتی کردیم و موقعیت های زیادی را از دست دادیم. فرصت‌های زیادی داشتیم که از آنها استفاده کنیم. در بازی که مهمان هستید، اگر از فرصت ها استفاده نکنید، تیم مقابل انرژی می گیرد و در نهایت می بازد. هیچ فرصتی را نباید از دست داد، اما متأسفانه 5-6 موقعیت 100 درصدی را پشت سر گذاشتیم و چوب را خوردیم.

* قبل از شروع بازی می دانستی استقلال بازی را برده است؟

من واقعا بازی ها را تماشا نمی کنم. ما باید روی کارمان تمرکز کنیم و اصلا دنبال بازی استقلال یا بازی های دیگر نباشیم چون اگر تمرکزمان را در جای دیگری از دست بدهیم روی کارمان تاثیر می گذارد. ما فقط روی بازی های خودمان تمرکز کرده ایم و نتیجه بازی استقلال را نمی دانستیم.

* فکر می کردم نتیجه را فهمیدی و این اشتباه حامد لاک به همراه نتیجه بازی استقلال باعث شد تیم فشار بیاورد.

حامد لک گالری است که در آسیا به نمایش درآمده است. به هر حال فوتبال همین است و حامد بدی خود را نشان داده است. نباید بازی های پاکی که در آسیا انجام داد و بازی های درخشانی که انجام داد را فراموش کنیم. اینجا فوتبال است و یک روز روز بازیکن نیست. خوب و هجومی شروع کردیم و با سه امتیاز برای یک بازی خیلی خوب آماده بودیم. تیم صنعت نفت را خیلی خوب آنالیز کردیم و آماده برد بودیم و حتی بعد از گل اول کاملا حمله کردیم و در هر دو نیمه موقعیت های زیادی داشتیم اما وقتی توپ گل نمی شد قطعاً بازنده بازی شما هستید. این نیز زمانی اتفاق می افتد که توپ ها گل نمی شوند. در ابتدای بازی اتفاقی برای حامد لاک افتاد اما حامد گلر قدرتمند است و در آسیا حاضر شد. گاهی اوقات روی بازیکن فشار می آید یا روز او نیست و متاسفانه این اتفاق می افتد اما اگر از موقعیت هایمان استفاده می کردیم شاید حامد جبران می شد. ما بین دو نیمه تلاش کردیم، همه از هم جدا شدیم تا گلزنی کنیم، اما متاسفانه از موقعیت ها استفاده نکردیم و یک مسابقه بسیار مهم را از دست دادیم.

* قبول داری این باخت موجی از ناامیدی در بین هواداران به راه انداخت؟ و جو هواداران درون تیم چه نظری دارد؟

یک تفاوتی که این روزها پرسپولیس با دیگر تیم ها دارد. اگر به تاریخ پرسپولیس نگاهی بیندازید می بینید که شش امتیاز عقب افتادند و بردند، مقابل الدحیل باید سه گل می زدند و در سه دقیقه گل می زدند، در دربی در ده دقیقه سه گل می زدند و به همین ترتیب. بر. هر بازیکنی که بیاید در این شرایط خواهد بود. در حال حاضر هیچ ناامیدی از جو تیم ما وجود ندارد. درست است که برخی از هواداران بسیار ناراحت هستند، اما حتی در فضای اینستاگرام هم ناامیدی نمی بینم.

* شرایط داخل تیم چطور است؟

هیچ ناامیدی از تیم نداریم و قوی تر از قبل هستیم. ما 9 هفته فرصت داریم و یک بازی رو در رو داریم. ما خیلی خیلی قوی تر از قبل هستیم و اتفاقاً تنها چیزی که در تیم و فضای مجازی نمی بینم ناامیدی است. این یک چیز مثبتی است که در تیم ما وجود دارد و من تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس و تا زمانی که شانس پیروزی وجود داشته باشد، خواهم جنگید. شش امتیاز یا سه امتیاز برای ما فرقی نمی کند. او 9 هفته و 27 امتیاز دارد که عدد کمی نیست و بازی با استقلال هم امتیازی است چون خیلی چیزها را به حرکت در می آورد. تیم ما در داخل کاملا امیدوار است. با صحبت هایی که در تیم می بینم، تنها چیزی که در تیم ما وجود ندارد ناامیدی است. امیدوار و خوشبین هستیم و تا آخرین لحظه با هم می جنگیم.

* اتفاقا در میان همه انتقادات برخی از هواداران و کارشناسان، نکته مثبت این است که شما نسبت به فصل گذشته سه امتیاز بیشتر دارید.

نسبت به پارسال امتیاز بیشتری گرفتیم. کاری به اتفاقی که گذشت و امتیازاتی که دادند کار را کمی سخت کرد، اما نسبت به پارسال امتیاز بیشتری گرفتیم و بازی با صنعت نفت یک بازی کاملا یک طرفه بود؛ اما در نهایت هم بازی با صنعت نفت یک طرفه بود. ناگفته نماند وقتی 70 درصد مالکیت توپ، 13 شوت و 500 پاس گل داریم. زمانی که بازی 1-0 شد، فقط باید از 13 شوت، دو شوت بزنیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد اما چیزی تغییر نکرده است. بازی هایی که داریم، مخصوصا بازی های حضوری، می توانند به ما کمک کنند و همه چیز را تغییر دهند. برای اینکه اتفاقات خوبی برای تیم ما بیفتد صبر می طلبد زیرا آمار و عملکردی که ارائه می دهیم امیدوارکننده است و ما را امیدوار می کند که بتوانیم در مسابقات آینده موفق باشیم.

* الان صحبت از دربی است اما بازی مهمی در پیش رو دارید. بازی دور از خانه است و اگر به نتیجه نرسید، واقعا کار سختی خواهد بود.

مهمتر از بازی دربی بازی نفت مسجد سلیمان است. این بدان معنا نیست که دربی اولویت دارد و نفت مسجد سلیمان در اولویت است زیرا پیروزی و سه امتیاز به دربی که منتظرش بودیم کمک می کند. پیروزی مسجد سلیمان در نفت برای ما از هر چیزی مهمتر است و پس از آن قطعا محکوم به پیروزی در دربی هستیم تا به آنچه از نظر فنی و فوتبالی شایسته آن هستیم برسیم. ما از نظر فنی و فوتبال از همه تیم ها فوق العاده هستیم. در دربی باید خیلی چیزها را نشان دهیم تا حقمان را بگیریم. پیروزی در این دیدار کمک زیادی به ما می کند تا در هفت بازی بعد از دربی امتیاز لازم را بگیریم و قهرمان شویم. الان به دربی فکر نمی کنیم. بازی با نفت مسجد سلیمان بازی بسیار سختی است اما برای رسیدن به دربی که همه آماده آن هستیم ابتدا باید با موفقیت از پل اول با نفت مسجد سلیمان عبور کنیم و سپس در دریا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

* فکر می کنم باید در این دربی بیشتر پیروز شوید و شاید همین میل به برد، برنده پرسپولیس در این بازی باشد. موافقید؟

بله، البته در همه دربی ها هیچکس برای تساوی نمی رود، اما شاید احتیاط بود. و در این دیدار قطعاً احتیاط وجود دارد و اینطور نیست که بی رحمانه حمله کنیم، اما قطعاً نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار داریم و پیروزی در دربی ما را از هر نظر به حالت عادی برمی گرداند و امیدمان را بیشتر می کند. منتظر روز این مسابقه بودیم و این موضوع برای بعد از باخت نفت آبادان نیست، قبلا منتظر این بازی بودیم و آماده می شدیم. خدا کمک کند در این دیدار با پیروزی به جدول برگردیم. من به شخصه منتظر این دیدار هستم تا خدای ناکرده بتوانیم برنده مسابقه باشیم.

* قبل از بازی صنعت نفت یک پاس گل هم در بازی مس رفسنجان دادید که صحبتی در مورد آن نداشتیم. چرا خودش به توپ ضربه زد؟

در مسابقه قبل به طور تصادفی بعد از مصدومیت میلاد وارد زمین شدم و سعی کردم تاثیرگذار باشم و خدا را شکر این اتفاق افتاد. اگر آن توپ را بزنم، 50 درصد گل نمی خورد. پاس دادن در این مواقع خیلی بهتر از بازی خودخواهانه با توپ است وقتی 50 درصد شانس دارید و تیم باید برنده شود. برای من، انتقال همیشه در همه شرایط مهمتر است. من پاس گل را بیشتر دوست دارم تا گل و در چنین مواردی علاقه تیم مهم است. اینکه کدام بازیکن گلزنی کند قطعاً اولویت دوم است و من در همان لحظه فکر کردم و وقتی مهدی با من تماس گرفت و دید وضعیت بهتری نسبت به او دارد او را انتخاب کردم و از انتخابم راضی هستم. اگر غیر از این را انتخاب می کردم، خیانت به تیم بود. این باید برای همه بازیکنان اتفاق بیفتد و بازیکنی که تیم برای او مهم است باید در این شرایط این انتخاب را انجام دهد. امیدوارم در بازی های آینده هم همین اتفاق برای من بیفتد و خیلی خوشحالم که در بازی با مس رفسنج پیروز شدیم. این مسابقه هم بازی مهمی بود.

* در این دو سال به دلیل مصدومیت یا شاید ترافیک سنگین در خط دفاع و حمله نیمکت نشین بودی اما اعتراضی نکردی.

من وظیفه ام را انجام دادم. دوست دارم هنگام بازی موثر باشم. نیمکت نشینی بازیکن در پرسپولیس نباید ایرادی داشته باشد. این کاملا حرفه ای است که وقتی روی نیمکت می نشینی، بیشتر تلاش می کنی و هر بار که بازی می کنی، می توانی تلاشی را که انجام می دهی نشان بدهی. من همیشه سعی کرده ام از این قانون استفاده کنم. زمانی که بازی نمی کردم سعی می کردم تلاش و تمرینم را بیشتر کنم و زمانی که بازی می کردم سعی می کردم بهترین فرم خود را نشان دهم.

* تجربه بازی و قهرمانی در دربی را داری اما به نظر می رسد امسال هم دربی و هم دوره قهرمانی حس ناشنوایی شدیدی دارند.

ما کری را در تیم نداریم اما قطعا بعد از بازی بعدی تمام تلاشمان را می کنیم چون امسال با پارسال فرق دارد چون خیلی نگران بودیم و آسیب دیدیم. تیم روحیه تلاش بیشتر را دارد. وقتی تحت فشار بیشتری هستید، دوست دارید بیشتر تلاش کنید تا چیزهای زیادی نشان دهید. علاوه بر این باید بیشتر تلاش کنیم چون تیمی هستیم که بازی هایمان را از نظر فنی نشان داده ایم و همه کارشناسان می دانند کدام تیم بهتر است. همه اعضای تیم می گویند ما باید بهترین کار را انجام دهیم.

* آیا در تیم احساس کینه نسبت به حریف وجود دارد؟

من اسم این را کری خوانی نمی گذارم. پرسپولیس در 5 سال گذشته پیروز شده است و ما به کری نیاز نداریم و اگر تلاش کنیم به آنچه استحقاق داریم، به کری نیازی نداریم. امیدوارم با تمرکز روی بازی با نفت، مسجد سلیمان و دربی را ببریم و اگر خدا داده بتوانیم با اتحادی که در تیممان وجود دارد، موفق شویم.

* در مورد چه چیزی با هواداران صحبت می کنید؟

امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد. مطمئن باشید که ما هر کاری می کنیم تا آنها را خوشحال کنیم و پیروزی در هر بازی بسیار مهم است. امیدوارم همیشه از تیم حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید