من در حال حاضر پایانی برای جنگ با روسیه نمی بینم

او وضعیت مناطق تازه آزاد شده شمال شرق را با وضعیت خونین پس از بوچا مقایسه کرد. شهری در نزدیکی کیف، جایی که او نیروهای روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متعدد در ماه های اولیه جنگ متهم کرد. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

زلنسکی گفت: “تا به امروز، 450 مرده دفن شده در گورهای دسته جمعی در منطقه شمال شرقی خارکف پیدا شده اند، اما افراد دیگری از جمله کسانی که شکنجه شده اند.”

وی در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی دال بر جنایات جنگی وجود دارد، افزود: همه چیز برای دیدن وجود دارد. شواهدی وجود دارد و ارزیابی هایی توسط کارشناسان اوکراینی و بین المللی انجام می شود و برای ما بسیار مهم است که دنیا این را به رسمیت بشناسد.

کرملین هنوز به اتهامات جدید زلنسکی پاسخی نداده است.

روسیه همواره حمله به غیرنظامیان را در جریان آنچه که عملیات نظامی ویژه در اوکراین می‌خواند رد کرده است و در گذشته گفته است که اتهامات نقض حقوق بشر یک کمپین بدنامی به رهبری غرب علیه روسیه است.

اوله سینهوبوف، فرماندار استان خارکف روز جمعه در یک گور دسته جمعی در شهر ایزیوم به خبرنگاران گفت که برخی از اجساد که در آنجا نبش قبر شده بودند با دست های بسته از پشت پیدا شدند.

مسکو در مورد محل گور دسته جمعی در ایزیوم، جایی که به نیروهای خود دستور عقب نشینی قبل از ضدحمله اوکراینی داده و تا آن زمان خط مقدم اصلی آن محسوب می شد، اظهار نظری نکرده است.

مصاحبه اخیر زلنسکی با رویترز در دفتر رئیس جمهور در منطقه ایالتی کیف تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد.

زلنسکی که روز چهارشنبه از ایزیوم بازدید کرد، درخواست خود را از غرب و سایر کشورها برای افزایش تدارکات و ارسال سلاح به اوکراین تکرار کرد.

وی گفت: ما از ترکیه کمک بیشتری می خواهیم، ​​از کره جنوبی کمک بیشتری می خواهیم. کمک های بیشتر از جهان عرب و آسیا.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در ازبکستان از حملات در اوکراین انتقاد کرد و هشدار داد که اگر نیروهایش تحت فشار بیشتر قرار گیرند، روسیه با قدرت بیشتری پاسخ خواهد داد.

اما زلنسکی گفت که متقاعد شده است که اگر کیف ضدحمله خود را آغاز نمی کرد، عرضه تسلیحات خارجی به اوکراین کاهش می یافت و دستاوردهای ارضی ارتش های دیگر کشورها تحت تأثیر قرار می گرفت.

وی گفت: به نظر من این اقدام بسیار مهمی است که بر تصمیمات برخی از کشورها تاثیر گذاشته یا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس 1400) ولادیمیر پوتین نیز عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد که آن را «عملیات ویژه» نامید و بدین ترتیب روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

شروع جنگ در اوکراین به جنگ اقتصادی بین مسکو و ایالات متحده منجر شد. واشنگتن تحریم های سختی را علیه بخش انرژی و پول روسیه اعمال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید