انفعال اسرائیل در برابر روسیه نشانه ناامیدی از حمایت آمریکا/اوکراین است. درسی برای دوستداران گفتمان و مذاکره


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811759

ترکی گفت: وضعیت کنونی اوکراین درس دیگری برای کسانی است که به جای موشک، تحلیلی نادرست از دنیای گفتگو و مذاکره انجام داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ همانطور که رئیس جمهور اوکراین اذعان کرد، ناتو و ایالات متحده پس از خلع سلاح هسته ای اوکراین به او اطمینان داده اند که از اوکراین در برابر هرگونه تجاوز خارجی دفاع و دفاع خواهند کرد. تمام تاسیسات و تسلیحات هسته ای خود را مانند لیبی نابود کرد.

وی با اشاره به اینکه اوکراین پس از انهدام تسلیحات خود یکی از کشورهای اقماری اروپا و آمریکا محسوب می شود و مورد حمایت آمریکا و اروپا قرار دارد، خاطرنشان کرد: به اوکراین تسلیحات مختلفی داده شده و تلاش می کنند از آن به عنوان استفاده کنند. یک پایگاه نظامی برای منافع آمریکا

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آمریکا علیرغم درخواست اوکراین برای عضویت در ناتو، عضویت خود در ناتو را حل نشده رها کرده و حتی به تعهدات خود در خصوص عضویت در ناتو عمل کرده و در این شرایط از اوکراین حمایت نکرد. این موضع نشان می دهد که به طور کلی کشورهای هسته ای در سراسر جهان به ویژه آمریکا و اروپا از کشورهایی استفاده می کنند که آنها را خلع سلاح می کنند و آنها را تنها به عنوان ابزاری موقت و درازمدت می پوشانند.

وی گفت: امروز که اوکراین در چنین شرایطی قرار دارد، شاهد عدم حمایت واقعی ناتو و آمریکا از اوکراین هستیم و آن را در چنین عرصه‌ای تنها می‌گذاریم. گفتمان و مذاکره به جای موشک.

ترکی گفت: اگر کشوری دفاع بازدارنده نداشته باشد و نتواند تهدیدات خارجی را خنثی کند، اتکا به نیروهای غربی تکیه ناکارآمد و ناکارآمدی است. ما چندین بار کار غربی ها و اروپایی ها را در لیبی، اوکراین و کشورهای دیگر دیده ایم و هیچ حمایتی از سوی عوامل خود نداشته اند.

وی گفت: «کسانی که معتقدند این نوع مشکلات از طریق گفتگو حل می شود، خوش بینی غیرواقعی مبتنی بر تقلب دارند. این افراد البته باید در مواضع خود تجدید نظر کنند و واقع بین باشند.» آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو عواملی نیستند که بتوان در مواقع بحران، مشکلات و مشکلات بین المللی به آنها تکیه کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اوکراین تا آنجا پیش رفته که همزمان با ترور سردار سلیمانی و کمک به آمریکا، هواپیمای جاسوسی اسرائیل را به ایران فرستاده است، افزود: اگر این هواپیما از پدافند هوایی ایران عبور کند، کردها به نتیجه رسیده اند. اهداف امروز آنها می توانست صدمات زیادی به کشور وارد کند، اما هوشیاری و هوشیاری پدافند هوایی کشور اجازه این کار را نداد.

وی با تاکید بر اینکه کشوری که امروز آنقدر به آمریکا و اسرائیل خدمت می کند حتی برای اسرائیل نیز درس عبرتی شده است که نمی تواند به آمریکا و نیروهای اروپایی و آمریکایی تکیه کند، تاکید کرد: اسرائیل و کشورهای عربی منطقه به دنبال آنها هستند. به شیر دادن

ترکی گفت: اوکراین امروز آینه ای برای عربستان سعودی، اسرائیل و کشورهایی است که خود را عامل آمریکا معرفی می کنند. سایر کشورها نیز باید از وضعیت کنونی اوکراین درس بگیرند و آینده خود را به سرنوشت آمریکا و اروپا مرتبط نکنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید