سمینارها طلایه دار فتح هرمشهر بودند


ساعت: 16:55
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841504

حجت الاسلام امجدی زاده اخلاص، مقاومت، وحدت و مقبولیت را چهار عنصر حماسه فتح خرمشهر برشمرد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; خجت الاسلام امجدی زاده. امام جمعه رضوی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه تربت حیدریه به عوامل اصلی فتح هرمشهر اشاره کرد و افزود:

وی افزود: تعابیر مقام معظم رهبری از جامعه و شهرهای آینده هرمشهر به این معناست که با عناصر حماسه فتح هرمشهر بدون شک می توان شهرهای هرمشهر را فتح کرد.

امجدی زاده اخلاص را اولین عامل فتح هرمشهر عنوان می کند و می افزاید: اخلاص منحصر به مجاهدان در فتح هرمشهر بود که مردم خالصانه مقاومت کردند و حتی در مسجد جامع مهمات ذخیره کردند و برای خدا قیام کردند.

امام جمعه رضوی گفت: مقاومت هوشمندانه و بصیرانه دومین رکن حماسه فتح هر شهر است، دو عامل اصلی در طول مقاومت وجود دارد که اصلی ترین آنها ایمان به خدا و تحقق وعده الهی است که مردم آمده اند و مقاومت کرده اند. در مسیر دینداری.»

وی عامل سوم را وحدت و انسجام عنوان کرد و گفت: در این حماسه ماندگار همگان اعم از نیروهای مسلح و مردمی همفکری کردند و با اتحاد و همدلی توانستند هرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کنند. “

عنصر مباشرت چهارمین عاملی بود که امام جمعه رضوی به آن اشاره کرد و گفت: این شهر که بیش از 19 ماه در اشغال دشمنان بعثی بود، در یک عملیات 20 روزه به طور معجزه آسایی آزاد شد و همه نیروها تحت کنترل بودند. فرمان ولی .. وکلای آن زمان در حال حرکت بودند.



وی با بیان اینکه دشمن در میدان ایمان نفوذ می کند و فکر و ذهن را منحرف می کند، گفت: قرار دهید.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمدحسین عثمانی از اعضای بنیاد ملی نخبگان و برنده جایزه البرز تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید