«سناریوی بافی» کالیباس به جای «عذرخواهی» از مردم توپ «دروازه سیسمونی» روی زمین مجلس افتاد

«سناریوی بافی» کالیباس به جای «عذرخواهی» از مردم  توپ از

روز جدید کلیباف در سخنرانی اخیر خود درباره حادثه دروازه سیسمونی تلاش کرد انتقاد از دختر و همسرش را پروژه و سناریویی مخرب علیه مجلس و نه علیه مجلس توصیف کند.

بالاخره “سکوت” آقای رئیس شکسته شد. کلیباف چند روز پس از تب سیسمونی یا سفر دختر، همسر و دامادش به ترکیه صحبت کرد و به آنچه گفته می شود خرید سیسمونی است، پاسخ داد.

کالیباف عذرخواهی نکرد

کلیباف اما نه از موضع کارمند اشتباه، از بابی جدید عذرخواهی کرد و توپ را دور از خانواده اش در زمین پرتاب کرد.

وقتی صحبت از سفر شد، مخالفت کردم و گفتم صلاح نیست، اما وقتی بالاخره تصمیم گرفتند به این سفر بروند، طبیعی بود که مادر برای مراقبت از دختر باردار با آنها همراه شود.» آنها خیلی خرید کردند. که باعث درگیری در باجه فرودگاه شد و تهمت زدند و از گل میخک برای از بین بردن احساسات مردم استفاده کردند در حالی که همه اینها دروغ بود. بنابراین به آنها گفتم که در همان ساعات اولیه از مردم عذرخواهی کنند، یعنی همان اوایل روز، قبل از اینکه کسی بتواند عذرخواهی کند، “این کاری است که افراد کمی انجام می دهند. این بخشی از توضیحات رئیس جمهور برای سفر خانواده اش به ترکیه است. “

او اگرچه با این سفر مخالف است، اما از زبان دیگران که نمی دانند چه کسانی هستند، مبدأ این سفر را سفری عادی می داند. او حتی عذرخواهی پسرش الیاس کلیباف از این سفر را اقدامی قابل ستایش از سوی خانواده اش می داند که مسئولیت کمتری را به همراه خواهد داشت.

کلیباف ضمن مدعی شدن، مدعی است در روزهایی که ماجرای «دروازه سیسمونی» رسانه ای شد، فیلم صحبت های وی در مناظره انتخاباتی به دلیل بازدید یکی از … روحانیون به اروپا به شدت به رئیس جمهور وقت و وزیرش حمله کرده بودند، اما اکنون سفر خانواده او به ترکیه عادی شده است.

کالیباس هدف است یا مجلس؟

اما جالب ترین لحظه صحبت های دیروز کلیباف این بود که او شهربازی را نه در خانواده اش که در مجلس تعیین کرد. او در آن سخنرانی سعی داشت انتقاد از دختر و همسرش را پروژه و سناریویی مخرب علیه مجلس و نه علیه مجلس توصیف کند.

کلیباف می گوید؛ «مجلس بالاخره در این دو سال کارهای بزرگی انجام داد. تلاش زیادی می کنند تا عنوان مجلس انقلابی را از بین ببرند. این تخریب ها بهای دفاع از اراده مردم است. زمانی که ما کاری برای مردم انجام دادیم و در کنار مردم قرار گرفتیم، سازندگان پروژه شروع به کار کردند.» «از ابتدا نگاه کنید. هدف تحت الشعاع قرار دادن شخصیت انقلابی مجلس است. مورد دوم نیز در همین راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. این نشان می دهد که آنها دیگر حد و مرزی تعیین نخواهند کرد.» این اولین بار نیست که من نابود می شوم و آخرین بار هم نخواهد بود. از آنجایی که این مجلس از ابتدا تا به امروز ویران شده است و ادامه خواهد داشت، آنچه باید برای ما مهم باشد این است که اجازه ندهیم این حاشیه ها مانع از کار برای مردم شود. ما به عنوان یک مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی و به ویژه تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات معیشتی مردم، کار مردم را در اولویت قرار دهیم.

کلیباف با این اظهارات به نوعی سایه اشتباه را از سر خانواده برداشت و با نوعی ظلم خود و خانواده اش را قربانی سناریوی اپوزیسیون در مجلس معرفی کرد.

او حتی تا جایی پیش رفت که به رهبری انقلاب اشاره کرد و معتقد است مجلسی که به آن رهبری مجلس انقلاب می گویند، محل تخریب است و به این ترتیب از سایه ماجرای دروازه سیسمونی فرار کرده است.

اظهارات کلیباف را می توان نوعی هشدار به یاران و یارانش در مجلس نیز دانست.

لبه های اطراف فرش تمام نشده است

حتی اگر فرض کنیم که شغل کلیباف درست است و سفر خانواده او به ترکیه را عادی کنیم، نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که حاشیه‌های اطراف کلیباف در سال‌های اخیر آنقدر زیاد بوده است که دیگر نمی‌توان هر کدام از این حواشی را به عنوان سناریو و پروژه‌های تخریب تعبیر کرد. او همه چیز را از فساد ثابت معاونش در شهرداری تا املاک نجومی و فایل صوتی منتشر شده در جلسه فرماندهان سپاه و… تفسیر می کند که هر کدام پرونده بزرگ و پر سر و صدایی از حاشیه کلیباف و غار اوست. دوستان و خانواده تخریب مجلس برنامه ریزی شده چندان موجه به نظر نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید