سنتکام: 23 سرباز آمریکایی در حملات “جنگجویان مرتبط با ایران” دچار آسیب مغزی شدند.

سنتکام: 23 سرباز آمریکایی در حملات “جنگجویان مرتبط با ایران” دچار آسیب مغزی شدند.

سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که 23 سرباز آمریکایی در سوریه در دو حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در ماه مارس دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند. پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله به پایگاه های این کشور در سوریه، 12 نفر دیگر نیز مجروح شده اند که 6 نفر از آنها دچار آسیب مغزی شده اند، اما اکنون بر اساس اخبار منتشر شده در روز جمعه، تعداد سربازان آمریکایی که دچار آسیب مغزی شده اند به 23 نفر افزایش یافته است.

سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که 23 سرباز آمریکایی در سوریه در دو حمله شبه نظامیان مورد حمایت ایران در ماه مارس دچار آسیب مغزی شدند.

پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله به پایگاه های این کشور در سوریه، 12 نفر دیگر نیز مجروح شده اند که 6 نفر از آنها دچار آسیب مغزی شده اند، اما اکنون بر اساس اخبار منتشر شده در روز جمعه، تعداد سربازان آمریکایی که دچار آسیب مغزی شده اند به 23 نفر افزایش یافته است.

پنتاگون تخمین زد که هشت جنگنده مرتبط با جمهوری اسلامی نیز در حملات تلافی جویانه آمریکا به دو تأسیسات مرتبط با ایران در سوریه کشته شدند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما 11 مورد دیگر آسیب مغزی خفیف را از حملات 23 و 24 مارس در شرق سوریه شناسایی کرده‌ایم و تیم‌های پزشکی ما به ارزیابی این آسیب‌ها ادامه می‌دهند.

رویترز نوشت: این اولین بار نیست که نیروهای آمریکایی در منطقه در اثر حملات آسیب مغزی می بینند. در سال 2020، بیش از 100 سرباز آمریکایی دچار آسیب مغزی ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاهی در عراق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید