افزایش 28 درصدی گزارش های سکته مغزی/ تقریبا تمام اورژانس های تهران دچار بیماری عروق کرونر قلب هستند


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814256

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه در گزارش‌ها 28 درصد افزایش سکته‌های مغزی وجود دارد، گفت: تقریباً همه اورژانس‌های تهران به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر یحیی صالحتبری در اولین نشست خبری خود در مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه اورژانس تهران ۱۳ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۳ میلیون نفر جمعیت شناور دارد، گفت: ۲۲۵ ایستگاه آمبولانس و ۱۴۵ دستگاه موتور آمبولانس داریم که همه خدماتی است که در اختیار داریم. به مردم ارائه می کنیم

وی افزود: در سال 99 تعداد ماموریت های اورژانس تهران یک میلیون و 64 هزار و 624 مورد بوده و تا 16 اسفند امسال این تعداد به بیش از یک میلیون و 68 هزار مورد رسیده است.

صالح طبری در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص افزایش ماموریت های اضطراری به قله ششم تاج ادامه داد: ماموریت های اضطراری تاج ششم با Omicron روزانه 15 تا 20 درصد افزایش می یابد و تماس های تلفنی نیز افزایش می یابد. حمل و نقل به بیمارستان ها در سال جاری نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته و تعداد ماموریت آمبولانس ها نیز 2 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مزاحمت های تلفنی گفت: روزانه حدود 10 تا 20 درصد تماس های مزاحم با اورژانس تهران داریم که روزانه بین 700 تا 1200 تماس است.

صالحبری در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ضرب و شتم نیروهای اورژانس گفت: چند روز پیش همکارانم در محل خدمت با چاقو و چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. با پیگیری های پلیسی و با همکاری خوب دستگاه قضایی این افراد دستگیر شدند. باید با این افراد به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به کدهای 247 و 724 گفت: تعداد ماموریت های قلبی نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته اما تعداد ماموریت های با کد سکته مغزی نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد مسمومیت جرثقیل ها با مونوکسید کاهش یافته است، بر این موضوع تمرکز کنیم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2.5 میلیون تماس با اورژانس تهران برقرار شده است. وی افزود: در اورژانس تهران 23 تا 25 درصد از کل ماموریت های کشور را انجام می دهیم که هر پایگاه به طور میانگین 14 تا 17 ماموریت را انجام می دهد.

صالح بری با اشاره به کمبود نیرو در اورژانس گفت: از تمامی کسانی که فارغ التحصیل پرستار، اتاق عمل، فوریت های پزشکی و بیهوشی هستند دعوت به همکاری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت های امداد هوایی نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش یافته است. اعلام شد: تصادفات نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش و ماموریت های خارج از تردد یک درصد کاهش داشته است.

رئیس اورژانس تهران درباره حوادث چهارشنبه سوری گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون 19 ماموریت مربوط به حادثه چهارشنبه در استان تهران و 11 مورد در شهر تهران انجام شده است. قطع عضو، از دست دادن چشم و خستگی از عوارض این حوادث است و از این رو محصولات آموزشی در این زمینه در فضای مجازی ساخته شده و نیروهای اورژانس از 6 اسفند تا 7 فروردین در آماده باش کامل هستند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است تعداد سفرها در ایام نوروز افزایش یابد، گفت: 16 کمپ سلامت در مبادی ورودی شهر برای ارائه خدمات رایگان به مردم احداث می کنیم و امیدواریم بتوانیم روزهای بدون حادثه برای معلولان ایجاد کنیم. خدمات. “

وی با بیان اینکه اورژانس علاوه بر وظایف خود با کمک نیروهای امدادی و اورژانس تاج را واکسینه کرد، گفت: نیروهای اورژانس بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در تهران را علیه تاج واکسینه کردند. طرح شهید سلیمانی تحت حمایت تیم اورژانس در قالب مراقبت از بیماران در خانه های توانبخشی بود و در طول تاج گذاری روزانه 4000 ماموریت انجام می دادیم.

وی تعداد شهدای اورژانس تهران را پنج نفر دانست و اضافه کرد: تقریباً تمام اورژانس تهران به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران تاج دار بودند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه آمبولانس ها فرسوده هستند، گفت: برای تامین قطعات آمبولانس با مشکل تحریم مواجه هستیم و انتظار داریم مجلس در بازسازی ناوگان اورژانس به ما کمک کند.

رئیس مرکز اورژانس تهران درباره زمان رسیدن آمبولانس به بالین بیمار گفت: در حال افزایش تعداد آمبولانس ها در تهران برای ارائه خدمات اولیه آمبولانس هستیم اما میانگین زمان رسیدن آمبولانس به بالین بیمار 14 تا 17 دقیقه است. .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید