سهم ناچیز ایلامیان در منابع نفت و گاز؛ زیرساخت های ایلام باید توسعه یابد


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843921

رئیس مجمع نمایندگان ایلام گفت: مردم ایلام سهم کمی از منابع نفت و گاز دارند و لازم است این منابع برای توسعه استان ایلام اختصاص یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر بسطامی رئیس مجمع نمایندگان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار گفت: منابع خدادادی در آینده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چاردوول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این. آنها هیچ منبعی ندارند.

بسطامی افزود: بر اساس ماده 47 قانون برنامه ششم، «کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی موسسات عمومی غیردولتی موظفند طرح‌ها (پروژه‌های) خود را در این زمینه اجرا کنند. برابری با پیمانکاران “” بومی های واجد شرایط باید اولویت را به استان داده و با استخدام نیروهای بومی استانی (در شرایط مساوی علمی، تجربی و با اولویت سکونت نزدیکتر) با کلیه شرکت ها و پیمانکاران در اولویت قرارداد قرار دهند. اجرای صحیح آن.”

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با بیان اینکه مطالبه به حق مردم استان قانونی شدن مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفتی مستقر در منطقه است، گفت: وزارت نفت نیازمند تحقق اجتماعی خود است. مسئولیت در قبال مردم ایلام برای توسعه ایلام گام بر می دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی که 90 درصد منابع نفت و گاز کشور را در اختیار دارد در توسعه عقب مانده است و برای سایر استان ها هزینه می کند که همه مسئولان استانی باید پیگیری کنند.

وی افزود: ظرفیت استان ایلام تنها در حوزه نفت و گاز نیست، بلکه در سایر حوزه ها این استان می تواند منشاء توسعه کشوری باشد که در انتظار شکوفایی است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید