5 میلیارد دلار در پروژه های توسعه نفت و گاز در ایلام سرمایه گذاری شده است


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881709

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: کل سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی از جمله دانان، دال پری، چشمه خوش، پایدار شرق، بابا قیر و غیره است. جی. Al 3100 حدود 5 میلیارد دلار در این استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، «محسن خجسته مهر» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (26 تیرماه) در نشست استان ایلام با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: باید انجام شود. در استان ایلام مایه افتخار و توفیق است.» بسیار عالی بود که در هشت سال دفاع مقدس از جهان اسلام پاسداری کردند و این فرصت مغتنمی است که نتیجه این دیدار برای مردم پر برکت باشد. استان و نتیجه آن ارتقای توان اقتصادی استان خواهد بود.

حجت مهر با بیان اینکه استان ایلام نیز ثروتمند و قوی است، تصریح کرد: سیاست دولت محترم این است که اقتصاد نفت و گاز بر پایه توسعه پایدار است، بنابراین اگر در استان ایلام توسعه پیدا کنیم، توسعه متوازن خواهد بود و این اقتصاد و توسعه باید شامل زنجیره ارزش باشد و اگر روزی زنجیره ارزش در اقتصاد ما ایجاد شود، هم اشتغال و هم ثروت در استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه استان ایلام 3 هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است و به برکت خون شهدا امروز سکوی امنی برای ما ایجاد شد، تصریح کرد: در این راستا امروز شاهد حضور 3 هزار شهید هستیم. ما باید در جبهه دیگری تلاش کنیم و بجنگیم و چه جهادی مهمتر از خدمت به مردم است و اگر امروز می خواهیم سودمند باشیم خدمت به مردم است.

خجسته مهر گفت: امیدواریم با توجه به سیاست های دولت سیزدهم تحولی را در استان ایجاد کنیم و اقتصاد نفت و گاز خود را افزایش دهیم. ما بشکه های نفت در مخازن نفت داریم، حدود 15 میدان نفتی و گازی در استان وجود دارد که پتانسیل تولید بالایی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: برنامه ریزی برای توسعه بیشتر صنعت نفت و گاز استان در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا سال 1401 میزان تولید گاز را به حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب برسانیم. که بخش مهمی از این تولید است. دی استان ایلام است که تحت عنوان فاز دوم تنگ بیجار و تفاهم نامه اکتشاف آن با هلدینگ خلیج فارس منعقد و تعدادی از چاه ها حفر شده است.

وی با بیان اینکه تمامی میادین مشترک استان ایلام واگذار شده است، خاطرنشان کرد: برای توسعه میدان های دهلران نیز تفاهم نامه ای منعقد شده و حدود یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه میادین مشترک است. به طور کلی سرمایه گذاری در پروژه های توسعه شامل دانان، دال پری، چشم خوش، پاگدار شرق، بابا قیر و غیره می باشد. جی. Al 3100 حدود 5 میلیارد دلار در این استان است.

خجسته مهر با بیان اینکه با توجه به آموزش نیروهای متخصص در حوزه نفت و گاز، حدود 200 نفر از جوانان ایلامی در حال گذراندن دوره های آموزشی تخصصی هستند، اظهار داشت: در زمینه پرداخت مسئولیت اجتماعی شرکت های نفت و گاز مشکلی وجود ندارد. صرف نظر از اینکه در چه وضعیتی باشد، این مبالغ به استان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در حوزه اربعین حسینی با توجه به اینکه استان ایلام نقطه عزیمت زائران اربعین حسینی است، تجهیزات لجستیکی و موکب ها با مشارکت شرکت ملی نفتکش برای خدمت رسانی به زائران در مرز مهران مستقر می شود.

مدیرعامل شرکت نفت ایران یادآور شد: پیمانکاران نفت و گاز استان ایلام مسئولیت افتتاح حساب در استان و حساب های فعال را بر عهده دارند و این وظیفه پیمانکاران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید