در برنامه هفتم برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز، مشوق‌هایی دیده شده است

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مهمی که در برنامه هفتم گنجانده شده این است که مقرر شده مشوق برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه نفت و گاز در برنامه هفتم آورده شود تا طی ۵ سال اتفاقات خوبی در حوزه نفت و گاز برای کشور رقم بخورد.


رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری این موضوع است که سعی شود، کشور به سمت خام‌فروشی نرود. وقتی با شرایط سخت داریم نفت خام استخراج می‌کنیم و تحریم هستیم نباید خام‌فروشی داشته باشیم، چون خام‌فروشی سود چندانی برای کشور ندارد.

وی افزود: آن چیزی که  برای ما سودآور خواهد بود، این است که به سمت پالایش فرآورده‌های نفتی برویم؛ یعنی اگر بتوانیم نفت خام را به کالا تبدیل کنیم، از هر نظر برای کشور خوب است و ارزبری کشور نیز کاهش می‌یابد، زیرا ما نفت خام را با قیمتی به فروش می‌رسانیم، اما برای وارد کردن کالا باید مبلغ زیادتری پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، یک پالایشگاه تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی را در دست ساخت دارد. به‌عنوان مثال، پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید حاج‌قاسم سلیمانی در حال ساخت است.

سنگدوینی تصریح کرد: حدود ۱۲ کشور اطراف ما هستند که اگر بتوانیم فرآورده‌های نفتی خودمان را افزایش دهیم، این موضوع برای ما ارزآوری خوبی دارد و می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مهمی که در برنامه هفتم گنجانده شده این است که قرار است مشوق برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه نفت و گاز در برنامه هفتم آورده شود تا طی ۵ سال اتفاقات خوبی در حوزه نفت و گاز برای کشور رقم بخورد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید