مشوق های مجلس برای سرمایه گذاری بانک ها در طرح های دانش بنیان

ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798194

نمایندگان پارلمان اروپا مشوق های مالی جدیدی را برای تشویق بانک ها به سرمایه گذاری در پروژه های دانش بنیان معرفی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تصویب ماده 18 این طرح، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و پس از بررسی طرح «جهش تولید دانش بنیان»، مشوق‌های مالی را برای تشویق بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در طرح‌ها شناسایی کردند. ، به تصویب هیئت مدیره رسید.

بر اساس این ماده که با 168 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد، مفاد ماده. (16) و (17) قانون رفع موانع تولید و بهبود نظام مالی کشور مصوب 10 اردیبهشت 1394 مستثنی بوده و بانک ها حق دارند همراه با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های مصوب سرمایه گذاری کنند. توسط هیئت مدیره فناوری و محصولات. آنها مبتنی بر دانش هستند.

طبق بند آخر این ماده «بانک ها و صندوق های نوآوری مکلفند حداکثر تا هفت سال از تاریخ تأسیس شرکت سهامی موضوع این ماده را ترک کنند».

نمایندگان همچنین موافقت کردند که ماده 17 طرح تولید جهش دانش را برای بررسی بیشتر به کمیته آموزش ارجاع دهند.

در این مقاله آمده است: طرح‌های ویژه و مهم فناوری از صندوق نوآوری و شکوفایی به هیئت فناوری و محصولات مبتنی بر دانش ارائه می‌شود و در صورت تایید این هیئت، سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های نهادها خواهد بود. توسعه کشور به صورت مستقیم انجام می شود و گزارش های فصلی نحوه سرمایه گذاری در طرح های مصوب به شورا ارائه می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید