مجلس به دنبال وام ویژه برای شرکت های دانش بنیان کشاورزی/سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی است


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834240

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از توزیع اعتبارات مجلس به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: مجلس در سال 1401 اعتباراتی را برای افزایش ارتقای شرکت های دانش بنیان و حضور فعال تر در حوزه دانش اعطا کرد. کشاورزی.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه دانا در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های دانش بنیان تمایلی به همکاری در حوزه کشاورزی ندارند، گفت: زیان ده بودن بهانه ای است که دانش بنیان شرکت ها در بخش کشاورزی فعالیت کمتری دارند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت تامین مواد غذایی در کشور، حضور شرکت های دانش بنیان در این عرصه بسیار مهم و چشمگیر است.

نوروزی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مواد کشاورزی به صورت خام صادر می شود و در کشورهای همسایه نیز از این مواد اولیه در فرآیند تبدیل صنعتی استفاده می شود.

عضو کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: با توجه به منابعی که کشور به ویژه استان های شمالی به دلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه دارد، با کمک شرکت های دانش بنیان می توان مواد اولیه را تامین کرد. به محصولات نهایی تبدیل شد.» این امر راه را برای تولید، اشتغال و صادرات هموار کرد.

نوروزی از توزیع اعتبارات مجلس شورای اسلامی به شرکت های دانش بنیان برای افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: افزایش حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی؛ افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی؛ همانطور که ساری توانست بازار گلخانه روسیه را در انحصار خود درآورد، با ادامه همین مسیر، می توان گام موفقی برای تصرف گلخانه های کشورهای آسیای میانه و ایجاد بستری برای صادرات برداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید