سهم نگران کننده کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال و تولید / رد سند + سند صندوق کارآفرینی امید


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854849

جایگاه کهگیلویه و بویراحمد در تولید و اشتغال با انکار صندوق کارآفرینی امید و برنامه های کاندیداها برای تبصره (18) مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی از اهداف تبصره 18 تسهیلات بانکی است و آمارهای کشوری نشان می دهد کهگیلویه و بویراحمد از نظر پرداختی برای این تسهیلات در رتبه 25 قرار دارد.

این تسهیلات با سود 10 درصد و بازپرداخت 5 ساله و استراحت 6 ماهه فرصتی برای اشتغال اقشار آسیب پذیر و فرصتی ارزشمند برای رونق در تسهیلات بی نظیر از جمله گیاهان دارویی و کهگیلویه است. و صنعت گردشگری بویر.احمد.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و 4 فصل بودن این منطقه قطب گردشگری جنوب ایران محسوب می شود، استانی که همیشه نتوانسته از این فرصت ارزشمند و نعمت خدادادی در اقتصاد گردشگری استفاده کند. و اشتغال در این زمینه.

این استان مملو از ذخایر و منابع آبی بی نظیر با پوشش گیاهی غنی و جنگل های وسیع با اقلیم های مختلف است اما با محاسبه سطح اشتغال و فرصت های اقتصادی می توان دریافت که مردم این استان نتوانسته اند از این فرصت استفاده کنند. در واقع گردشگری یک فرصت تلف شده در کهگیلویه و بویراحمد است.

گردشگری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی، راهی برای خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش بیکاری در کشورها است، اما خودداری بانک‌ها از متقاضیان دریافت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد، موجب توسعه گردشگری در کشور شده است. از سوی دیگر، به دلیل نبود سرمایه کافی، فرصت کار و کسب درآمد از بین خواهد رفت.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد 17.8 درصد و در روستاها 10.13 درصد است، جذب تسهیلات اشتغال راهکاری تعیین کننده برای کارآفرینی در این استان است، اما متاسفانه همانطور که از آمار استانی صندوق کارآفرینی امید نشان می دهد، در موقعیت خوبی برای دریافت او این امکانات را ندارد و امیدواریم مسئولان ارشد استانی در این زمینه چاره اندیشی کنند.

441436 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید