سوئد: محاکمه دو ایرانی به اتهام جاسوسی

سوئد: محاکمه دو ایرانی به اتهام جاسوسی

روز جدید در این گزارش بدون ذکر نام این دو برادر به این موضوع اشاره شده است که آنها در کودکی به سوئد آمدند و در آبان ماه سال 94 تابعیت آن کشور را دریافت کردند.

یک روزنامه سوئدی از محاکمه دو شهروند «ایرانی الاصل» در آن کشور به اتهام «جاسوسی» خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، روزنامه سوئدی «اکسپرسن» در گزارشی مدعی شد که این دو برادر ایرانی الاصل که در پلیس و نهادهای امنیتی سوئد مشغول به کار هستند، به اتهام «جاسوسی» محاکمه می شوند.

در این گزارش بدون ذکر نام این دو برادر به این موضوع اشاره شده است که آنها در کودکی به سوئد آمدند و در نوامبر 1994 تابعیت سوئدی دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، برادر بزرگتر از مارس 2011 تا زمان دستگیری در سال 2021 در سرویس های حساس امنیتی و پلیس نظامی آن کشور کار می کرد.

برادر کوچکتر که 35 سال سن دارد، گفته می شود که در آکادمی پلیس سوئد نیز تحصیل کرده است.

علاوه بر این، برادر بزرگتر که حدود 40 سال سن دارد، مدتی در سرویس امنیت سوئد (SÄPO) و همچنین در واحدهای اطلاعاتی ارتش سوئد از جمله سرویس جمع آوری اطلاعات ویژه (KSI) کار می کرد. یکی از مخفی ترین بخش های سرویس های مخفی نظامی این کشور.

روزنامه اکسپرسن نیز گزارش داد که برادر بزرگتر متاهل و دارای چند فرزند است و فارسی را خوب صحبت می کند. با این حال هنوز مشخص نیست که این دو مرد در کدام کشور متهم به جاسوسی هستند.

پنجشنبه گذشته، دادگاه استکهلم، دادستان و وکلای برادران را برای تحقیق در مورد اتهامات جاسوسی احضار کرد.

گفته می شود یکی از اعضای نیروهای مسلح سوئد با نام رمز FM 019 که این گزارش می گوید با فعالیت های برادر بزرگتر مرتبط بوده است نیز در این جلسه شرکت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید