سوابق تحصیلی 1402 داوطلب کنکور توسط امتحانات نهایی به صورت عادلانه و مطمئن ارائه می شود / اعلام تاییدیه کنکور جدید پس از کنکور سراسری


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879518

دبیر ستاد علوم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دبیر ستاد علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور کبگانیان در حاشیه یکصد و چهلمین نشست نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای آموزشی دانش آموزان در گروه هایی غیر از فارغ التحصیلان دوره متوسطه گفت: در افکار عمومی سوءتفاهم نسبت به نتایج تحصیلی وجود دارد و برخی افرادی که معتقدند نمره ای که در دبیرستان می گیرند با سوابق تحصیلی شان یکی است. در حالی که پرونده تحصیلی داوطلبان کنکور 1402 توسط امتحانات نهایی عادلانه و مطمئن ارائه می شود که داوطلب روستایی هیچ تفاوتی با داوطلب شهری ندارد و همان به معنای آزمون های تشریحی است.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق تحصیلی برای قبولی در آزمون سراسری سال 1402 تنها شامل پایه دوازدهم می شود چرا که دانش آموزان پایه یازدهم آموزش لازم را ندارند در حالی که سهم نتایج تحصیلی 40 درصد و در سال 1403 سوابق یازدهم است. طبقه نیز شامل این می شود.

کبگانیان گفت: بعد از پایان آزمون سراسری امسال بیشتر با مردم صحبت خواهیم کرد. چندین سال بر اساس اقدام، موفقیت تحصیلی 3 سال گذشته در دبیرستان 60 درصد تحت تأثیر قرار می گیرد.


تصحیح سوابق تحصیلی استثنائات

دبیر ستاد علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه استثنائاتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به دانش آموزانی که در هنرستان ها یا رشته های هنری تحصیل می کنند، اشاره کرد. فرهنگ پذیرفته شده، مورد توجه قرار گرفته و توسط ریاست جمهوری اعلام خواهد شد. این اصلاحیه به شورای سنجش و پذیرش این اختیار را می دهد که در صورت نیاز به تدوین قوانینی برای هر یک از گروه های داوطلبان آزمون سراسری در رشته عملکرد تحصیلی اقدام کند.

کبگانیان ادامه داد: دانش آموزانی که مهرماه امسال وارد سال آخر متوسطه می شوند توجه داشته باشند که در آزمون سراسری نتایج تحصیلی آنها لحاظ می شود و برای افرادی که از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند برای ایجاد سوابق تحصیلی، حروف تشریفاتی است. شامل سوابق تحصیلی است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان سنجش اعلام کرد در صورت برگزاری آزمون سراسری امسال و ابلاغ نشدن قانون، تاثیر سوابق تحصیلی 1402 اعمال نمی شود، گفت: امسال کنکور 1401 برگزار می شود. انجام می دهند. مصوبه اقدام سوابق تحصیلی ارائه شده و موضوع اصلی آن اعلام شده است و سازمان سنجش نیز اعلام کرد که تا 15 تیرماه مهلت دارند آن را اعلام کنند و منتظر هستیم تا قبل از این مهلت مصوبه ابلاغ شود. باید به ذهنیت داوطلبان توجه شود و پس از برگزاری این آزمون خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.


نامه نماینده مجلس برای جلوگیری از تصمیم افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی چه شد؟

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکر از 202 نماینده مجلس و نامه ای که در رابطه با مصوبه دندانپزشکی به شورا ارسال کردند، گفت: سؤالاتی در این زمینه داشتند و ما هم پاکسازی کردیم. ابهامات را آشکار کرد و به توافق خوبی رسید.

وی افزود: در این زمینه انتقاداتی از سوی نمایندگان مجلس وارد شد که در اصلاحیه مورد توجه قرار گرفت.

کبگانیان گفت: در آخرین جلسه ای که داشتیم رای قاطع بود و به جز یکی دو نفر همه رای موافق دادند و این نشان می دهد که همه انتقادات پاسخ داده شده و در اصلاحیه ما لحاظ شده است. .

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید