سوابق و خدمات مرحوم ریششهری مایه خیر و صلاح نظام بود


ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817506

رهبر معظم انقلاب شامگاه چهارشنبه (عصر سوم فروردین) بر پیکرهای حجت الاسلام والمسلمین ریاشهری نماز اقامه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سوم فروردین با حضور بر پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ریشهری بر پیکر این عالم ربانی نماز خواندند و سپس در جمع اعضای خانواده و جمعی سخنانی کوتاه ایراد کردند. بستگان آن مرحوم انقلاب را مایه خیر و صلاح نظام می دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به روایت اولین دیدار خود با آقای ریشهری و همچنین جلسات کاری از جمله در دوران وزارت اطلاعات اشاره کردند و گفتند: از ملاقات و مصاحبه با ایشان بسیار لذت بردم. چون در راه و سر کار، علاقه مند و روحانی بود».

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ریشه‌شهری، غیبت ایشان را ضایعه‌ای تلخ و غم‌انگیز برشمردند و به تقوا و سلامتی روح و مجاهدت همیشگی این روحانی انقلابی اشاره کردند. و همچنین تنوع میدان های نبرد

در دوم فروردین 1401 مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ریشهری در بیمارستانی در تهران به لک الله پیوست.

وی در طول عمر با برکت خود، علاوه بر مشاغل علمی و معرفتی و شایستگی های استثنایی برای حوزه های علمیه، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در سمت های مهمی به عنوان «رهبری دینی در دادگاه های انقلاب»، «دادستان کل کشور»، اولین وزیر اطلاعات». وی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در خدمت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید